Installning

Sv: Installning

okej. ja nu växer det väl inte mer. det bara regnar hela tiden. å i dag va de ju kallt ute=/

nu växer det väl inte mer.

:angel: Här växer det fortfarande, har aldrig varit med om en höst med så mkt bete:) och hästarna har aldrig varit ute så här länge dygnet runt, skönt både för dem och oss. Just nu 13 grader varmt;)

Vi bor i Småland och våra går ute än. Det är intressant att se hur lite de går in i lösdriften och verkligen föredrar att vara ute. Det ger lite perspektiv.

ja visst e hästar knäppa?=) de gör inte dom nått att se e snöstorm eller spöregnar. inte fan går dom in i vindskyddet för de=)

Fast efter att ha haft hästen i olika hagar med olika vindskydd har jag kommit fram till att jag tror domkänner sig instängda om det bara är en öppning. i stallet han står nu finns det ett STORT "hus" med öppning på två sidor. och i det går hästarna gärna in i faktiskt

Det är intressant att se hur lite de går in i lösdriften och verkligen föredrar att vara ute.

Kan inte annat än att hålla med, med nu har jag stallat in de stora pållarna oxå, vår första frostnatt var inatt:crazy: ;)

Sålänge hästen verkar mår bra så är det inga problem att ha den ute fortfarande. Det är ju bara bra för hästen att gå ute och få frisk luft hela dagarna. De allra frusnaste hästarna kanske man behöver täcka lite mer nu eftersom det faktiskt börjar bli ganska kallt eller vad tycker ni?

Jag tyckte det var bra som någon skrev att det hade regnat i 5 dagar i rad och ta i dem på natten då och sedan släppa ut dem igen. :smirk:

*kl*

Mina får nog komma in i natt. Första frostnatten nu och 3 cm snö i morse. Så fort det blir minusgrader så får dom gå i lösdriften, men det är så himla blött i markerna nu så det blir så upptrampat där. Jag har lyxen att ha både boxar och lösdrift nmligen så jag kan välja lite... Dom går i lösdriften större delen av vintern men jag vill inte att det skall bli söndertrampar och knöggligt redan nu, olycksrisken ökar i vinter då....

Häls Embla

Min går ute med sina kompisar dygnet runt. ikväll ska de få hö för första gången ute i hagen.! Känns skönt. Ev ska de flytta in nästa vecka, börjar ju bli kalllt på nätterna, till o med snöat lite under natten här! Inte känts så kul ha dem ute eftersom det regnat typ i en veckas tid..Men finns inget stall än i anslutning till betet så de har fått vara ute. Stallet blir väl klart om nån månad hoppas jag!

*kl*
Ja nu får mina komma in, för nu fryser matte *hi hi* Nej men i kväll ska jag klippa dem och då tycker jag inte att de ska behöva ligga och sova kallt. sen var de frost i natt med för första gången!
fat de kommer nog inte in förrns runt 10 på kvällen.

I mitt stall står hästarna inne på kyliga natten, men kommer ut i friska luften mellan 9.30-13.00 på dagen om vädret är fint, dock inte om det är minusgrader, halv storm osv. :D

I mitt stall står hästarna inne på kyliga natten, men kommer ut i friska luften mellan 9.30-13.00 på dagen om vädret är fint, dock inte om det är minusgrader, halv storm osv. :D

du skämtar va?
menar du att hästarna i ditt stall bara är ute 3½ timme (om det inte är minusgrader vill säga)??!!

Jag har dålig samvete på vintern om hästarna kommer ut efter 7.00 och in före klockan 18.00

stackars stackars stackars hästar som tvingas stå inspärrade större delen av dygnet.

pfft.

du skämtar va!!!???:eek: :eek:
mina hästar går fortfarande ute:smirk:
...sålänge de vill så får de...:D
ps:menar inte att alla hästar borde gå ute 24/7 fortfarande, men tycker bara att 3,5 h är "lite" väl lite..:eek:

*KL*

Våra kommer in nu sedan i helgen på kvällarna. Går dock ute i jättestor hage mellan 6.30 - ca 21.00. Inga täcken för de har supertät vinterpäls. De hade nog själva föredragit att vara ute ett tag till (så länge det finns gräs) men det känns ändå säkrast att ha dem på stall över natten eftersom det blåser så dant.

Nu har mina också fått vara inne över natten. Fast jag tror att det är mer för min skull än för deras. Mitt hästägande innebär ganska mycket ångest över att behandla dem fel.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 990
Senast: Görel
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 878
Senast: Twihard
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 254
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka