Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Har en fundering ang foder. Ni som tar analys på erat hö/hösilage, brukar ni använda samma kraftfoder varje år och ökar/minskar kraftfoder beroende på analysen, eller brukar ni byta kraftfoder varje år?`
Ok, varför jag funderar är att förra året när jag skickade in hösilageprovet ville jag ha en foderstat uträknad. Då fick jag till svar att jag skulle fodra med krafft grund. Från samma företag iår skulle jag fodra med havre. Jag förstår inte skillnaden, vad är det som gör att de föredrar det ena framför det andra? Nu kan det ju vara mycket som spelar roll, men rent generellt? :smirk:
Jag har två gånger fått en uträknad foderstat med analysen. Men jag valde att istället göra en egen beräkning.
Samma människor rider ett rejält pass för att sedan släppa ut en trött och hungrig häst i hagen!! Och hästen får vänta alldeles för länge på sitt protein som musklerna skriker efter! På sin höjd får hästen lite hö att tugga på. Efter ett väl uträttat arbete kräver kroppen protein om det ska bli muskler.
Jag har bytt ut en del foder efter vad damen min har behövt lägga till i foderstaten men i princip så har det alltid innehållet något från kraffts sortiment antingen lusern eller nya groven. Vi har inte jämt haft kannon hö även om sista året jag ägde min ponny hade väldigt fint hö så behövdes ändå lite protein läggas till för att hon ska hålla sig fint i hull å muskler å kontrollerbar Fast hon var ju endå 16 år å det är ju något som man måste tänka på.*kl*
Har en fundering ang foder. Ni som tar analys på erat hö/hösilage, brukar ni använda samma kraftfoder varje år och ökar/minskar kraftfoder beroende på analysen, eller brukar ni byta kraftfoder varje år?`