Sår som inte läker

Sv: Sår som inte läker

Gastar inte och säger inte att det är farligt utan talar bara om vad jag fått lära mig på kurs på djursjukhuset i Helsingborg.

Men du kan väl ändå inte påstå att jodopax direkt främjar läkning som är det TS är ute efter?

Det är ju snarare läkning som det ska motverka, just för att skiten ska kunna dras ur.

Jag använde jodopax för att få ut varet som är kvar. Men jodopaxomslaget har jag slutat med för 1 månad sen ca. Och nu har såret varit helt öppet för att jag trodde att det började läka. Men nu har det inte gjort det och imorgon ska vi försöka få kontakt med en veterinär, dom är svåra att fåtag i.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 277
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: Cactus
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 046
Senast: Fazeem
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
914
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka