Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Vilken typ av sadel är bäst om man har en häst som gör plötsliga hopp och skutt som gör det svårt att sitta kvar i sadeln? Har en bomlös...
Svar
17
· Visningar
2 633
Senast: tuaphua
·
Utrustning Imorgon ska jag köpa en Butet hoppsadel, för 500kr, med paj bom efter att en häst lagt sig i stallgången med den på... Min fråga är...
Svar
10
· Visningar
5 596
Senast: gylle
·
Utrustning Söker efter ett träns med remontnosgrimma men hittar inte vad jag söker. Är ute efter ett svart med mässingsspännen och ett måste är ett...
Svar
14
· Visningar
2 127
Senast: kitty79
·
M
Utrustning Eftersom händelsen sitter som en film i huvudet och varje minut spelas av så måste jag bli av med dethär. Jag skulle hämta en kompis...
Svar
6
· Visningar
2 466
Senast: Inka-90
·
Utrustning Har länge suttit och funderat på och köpa en chezz Iberico till min fjordkorsning, och har väldigt många frågor som jag hoppas ni med... 2
Svar
29
· Visningar
8 803
Senast: hag391
·
Utrustning Jag hade en smindre storlek först än vad jag har nu,vilket resulterade i skallebank efter varje ridtur,köpte en annan modell som jag...
Svar
8
· Visningar
2 602
Senast: Fibusen
·
Utrustning Vilken behörighet kommer jag att behöva för att få köra följande ekipage enligt de nya reglerna? Bil: totalvikt 2050kg (får dra 2000kg...
Svar
1
· Visningar
1 087
Senast: Egonson_
·
Utrustning Min bakdel och framförallt min rygg klarar inte de djupa sätena som de allra flesta dressyrsadlar har. Så jag letar en dressyrsadel med... 2
Svar
22
· Visningar
5 339
Senast: jeepnina
·
Utrustning Jag har kommit fram till att jag vill kunna variera mig mellan ridstövar och skor med shortchaps/gaiters/leggings. Dels för att...
Svar
0
· Visningar
874
Senast: Gimlan
·
L
Utrustning Jag har precis köpt en kolsvart häst, inte ett enda färgat hårstrå på kroppen. Jag har köpt sadel och allt det där i läder, även några...
Svar
11
· Visningar
4 356
Senast: Tagliabue
·
Utrustning Mina jodphurs som jag köpte i höstas gick sönder igår och det känns sådär. Till det priset vill man gärna att de håller mer än ett... 2
Svar
31
· Visningar
3 912
Senast: fred
·
Utrustning Okej, jag vet att det inte går att jämföra rakt av. Men liten vink kan vara på sin plats. Har haft en Gold Medal Flatback till pållan...
Svar
2
· Visningar
1 040
Senast: Rugge
·
A
Utrustning Jag ska ev. flytta till hösten och tar då med mig hästen! :D Är det någon som har någon bra lista på allt som ska med? Glömsk som jag är...
Svar
8
· Visningar
1 153
Senast: Buck
·
Utrustning Hur man färgar ett mörkbrunt/brunt träns till ljusbrunt?????????!! Eller går det ens?:confused: Tacksam för svar:D
Svar
4
· Visningar
934
Senast: manpila
·
Utrustning Hej! Skulle snarast bara behöva veta vad tömkörningsgjorden från hööks väger?? Någon som vet detta? :)
Svar
3
· Visningar
813
Senast: escamillo
·
Utrustning Någon som vet några bra och snygga bakstrykkappor som man kan få i X-full, min pålle har rejäla ben och vanliga Eskadron och liknande...
Svar
7
· Visningar
2 000
Senast: Lydia
·
Utrustning Hur stor skulle ni anse att risken är för kort- eller långsiktiga skador/tryck av att rida (ffa skritta) med barbackagjord, dvs. en...
Svar
6
· Visningar
3 201
Senast: Gelina
·
Utrustning Hur länge tycker ni att det är rimligt att ett träns av bra kvalite ska hålla, om man sköter det regelbundet. Innan det spricker eller... 2
Svar
23
· Visningar
3 381
Senast: Niki
·
Utrustning Jag är helt okunnig om bomlösa. Men nu funderar jag på om man kanske inte skulle ta och skaffa en sån till min gamle ponny. Hästen är...
Svar
3
· Visningar
1 037
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Har en ny häst som jag har funderingar angående sadel till. Just nu har han en JH dressyr, M 17,5". Den ligger sådär, tror den är för...
Svar
4
· Visningar
955
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka