Dressyrsadel med flat sits OCH stora knästöd?

Sv: Dressyrsadel med flat sits OCH stora knästöd?

Har sett en och annan Equipe Emporio Isand på begmarknaden-men dom kanske blir för vida? Annars har jag hört att Vega CC har allt du vill ha:D;):p!

Har provat en sådan (Emporio island), och har även haft en Equipe Ice, men de finns bara i +2 och vidare och han drunknar i dem. Men de har väl kanske ändringsbar bom? Går det att minska dem två storlekar? Eller kan det vara så att hela sadeln är uppbyggd för bredare ryggar.

Hahah ja Vega CC finns ju... :p

Jag har en Equip ice Eva sadel till min dressyrhäst, det är en islandshästsadel och väldigt flack med stora knästöd, JÄTTESKÖN. Det är många som har ridit i den och säger att man sitter inte "fast" iden.
Kan verkligen rekommendera den... Den hästen som jag letade sadel till är bred framtill och ingen manke plus överbyggd så på honom var den perfekt då jag inte kunde ha något högt bakvalv som slog mig i ryggen.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Sålde för ett tag sedan min dressyrsadel men har ångrat mig och vill ha en igen nu när vi tävlar mer dressyr. Har bokat tid hos min...
Svar
4
· Visningar
583
Senast: Beeboppe
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 494
Senast: Rimfaxe
·
K
Utrustning Min häst är en stor robust halvblods kille och jag har haft svårt att tänka mig vad han kan passa i. Han har tidigare haft en kieffer...
Svar
2
· Visningar
1 256
Senast: kaka1234567
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka