Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Igår stötte jag på en häst på en "ridskola" där jag håller till lite. Jag tror att hästen fått utstå opassande sadlar och att den...
Svar
3
· Visningar
953
Senast: Ellyne
·
Träning Vad tycker ni är bäst att rida i, med handskar eller utan? Jag tycker att det är lättare att rida utan för kontakten med hästens mun...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 827
Senast: Andorra
·
Träning Läser Dansa med hästar nu och blev väldigt konfunderad över en grej som stod där. Stod att man inte kunde träna ryggning med en häst...
2
Svar
38
· Visningar
3 200
Senast: Gisburne
·
B
Träning Kanske några tips vad man kan hitta på för övningar?? Är mycket för markarbete och att lära dom :crazy: Så de skulle vara kul om du hade...
Svar
4
· Visningar
893
Senast: BaahWretched
·
O
Träning Allt folk brukar säga att tex; Här på den hära ridbanan trimmar tjejerna hästarna dagligen. Vad menas med att man trimmar hästen?
Svar
3
· Visningar
3 420
Senast: Elan01
·
Träning När man börjar att träna klättring, hur mycket skall man klättra då? Hur lång tid/många backar och hur ofta? Om man får läsa...
Svar
1
· Visningar
1 352
Senast: Chili
·
M
  • Låst
Träning Hej,Har ridit på ridskola i många år nu, och har under denna tid uppmärksammat många ridskolehästars öden. Hästar byts bort kors och...
Svar
1
· Visningar
863
Senast: IngelaH
·
K
Träning Min snart 5-åriga valack håller på att sättas igång efter en lång vila pga skada. Nu när jag rider vill han gärna gå "bakom handen"...
2
Svar
29
· Visningar
2 610
Senast: klabbarparn
·
G
Träning Jag vill ha alla tips jag kan få för att bygga upp bärigheten i min unghäst. Hon är inriden såtillvida att en kille satt in henne och...
Svar
10
· Visningar
1 553
Senast: misen
·
H
Träning Jag har ett nytt ganska oridet stort sto (168 cm) som inte har koll på sin kropp eller ben. Ska utbilda henne men det har låst sig i...
Svar
6
· Visningar
893
  • Låst
Träning Hej, jag kan säga med en gång att jag har aldrig tävlat, för jag gillar inte att folk tittar på mig!:angel: Jag har funderat lite över...
Svar
8
· Visningar
1 143
Senast: IngelaH
·
M
Träning Jag har alltid fått höra att jag har haft bra sits. Tills nu i höstas. Jag har ingen a ning lom varför jag tappat sitsen så totalt...
Svar
3
· Visningar
1 035
Senast: susanne
·
A
Träning Skulle gärna vilja ha lite tips & råd här.. Jag är en nygammal ryttare kan man säga :) Red massor som barn (ej då på ridskola utan på...
Svar
4
· Visningar
794
Senast: susanne
·
Träning Vi människor tillskriver ju gärna våra djur mänskliga egenskaper. Ibland är vi ganska lika, ibland stämmer det inte men spelar ingen...
2
Svar
24
· Visningar
2 737
Träning Jag har en väldigt svårlastad häst. Han är världens trevligaste och vill aldrig göra någon något illa. Men han är förfärlig att...
Svar
10
· Visningar
1 610
Senast: Lippy
·
Träning Min dotter är fyra år och rider själv i skogen på sin shettis. (eller ja inte helt själv , vi rider ju med henne) Han har alltid varit...
Svar
6
· Visningar
938
Senast: Hest_
·
S
Träning Foxtrott, eller hur det nu stavas :D, är det när hästen galopperar med frambenen och travar med bakbenen eller är det tvärtom? ;) Jag...
Svar
8
· Visningar
900
Senast: Andorra
·
Träning Jag antar att det finns massa folk här som på egen hand lastar och kör iväg till träningar/tävlingar. Jag skulle behöva era tips! Jag...
2
Svar
29
· Visningar
4 288
Senast: dijej
·
H
Träning Helvrickad rubrik kanske, och egentligen är det kanske inte NH i den benämingen som ni ser det. Men i vilket fall, när du t. ex...
Svar
11
· Visningar
1 076
Senast: ika77
·
L
Träning ... med en 3 årig hästtjej som vill lära sig mer sökes! Jag är har slut på fantasin, vad gör ni som har barn/barnbarn/syskonbarn som...
Svar
4
· Visningar
956
Senast: lyckobubblor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25