Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

O
Träning Allt folk brukar säga att tex; Här på den hära ridbanan trimmar tjejerna hästarna dagligen. Vad menas med att man trimmar hästen?
Svar
3
· Visningar
3 471
Senast: Elan01
·
Träning När man börjar att träna klättring, hur mycket skall man klättra då? Hur lång tid/många backar och hur ofta? Om man får läsa...
Svar
1
· Visningar
1 361
Senast: Chili
·
M
  • Låst
Träning Hej,Har ridit på ridskola i många år nu, och har under denna tid uppmärksammat många ridskolehästars öden. Hästar byts bort kors och...
Svar
1
· Visningar
864
Senast: IngelaH
·
K
Träning Min snart 5-åriga valack håller på att sättas igång efter en lång vila pga skada. Nu när jag rider vill han gärna gå "bakom handen"... 2
Svar
29
· Visningar
2 614
Senast: klabbarparn
·
G
Träning Jag vill ha alla tips jag kan få för att bygga upp bärigheten i min unghäst. Hon är inriden såtillvida att en kille satt in henne och...
Svar
10
· Visningar
1 553
Senast: misen
·
H
Träning Jag har ett nytt ganska oridet stort sto (168 cm) som inte har koll på sin kropp eller ben. Ska utbilda henne men det har låst sig i...
Svar
6
· Visningar
893
  • Låst
Träning Hej, jag kan säga med en gång att jag har aldrig tävlat, för jag gillar inte att folk tittar på mig!:angel: Jag har funderat lite över...
Svar
8
· Visningar
1 143
Senast: IngelaH
·
M
Träning Jag har alltid fått höra att jag har haft bra sits. Tills nu i höstas. Jag har ingen a ning lom varför jag tappat sitsen så totalt...
Svar
3
· Visningar
1 036
Senast: susanne
·
A
Träning Skulle gärna vilja ha lite tips & råd här.. Jag är en nygammal ryttare kan man säga :) Red massor som barn (ej då på ridskola utan på...
Svar
4
· Visningar
803
Senast: susanne
·
Träning Vi människor tillskriver ju gärna våra djur mänskliga egenskaper. Ibland är vi ganska lika, ibland stämmer det inte men spelar ingen... 2
Svar
24
· Visningar
2 746
Träning Jag har en väldigt svårlastad häst. Han är världens trevligaste och vill aldrig göra någon något illa. Men han är förfärlig att...
Svar
10
· Visningar
1 617
Senast: Lippy
·
Träning Min dotter är fyra år och rider själv i skogen på sin shettis. (eller ja inte helt själv , vi rider ju med henne) Han har alltid varit...
Svar
6
· Visningar
938
Senast: Hest_
·
S
Träning Foxtrott, eller hur det nu stavas :D, är det när hästen galopperar med frambenen och travar med bakbenen eller är det tvärtom? ;) Jag...
Svar
8
· Visningar
900
Senast: Andorra
·
Träning Jag antar att det finns massa folk här som på egen hand lastar och kör iväg till träningar/tävlingar. Jag skulle behöva era tips! Jag... 2
Svar
29
· Visningar
4 303
Senast: dijej
·
H
Träning Helvrickad rubrik kanske, och egentligen är det kanske inte NH i den benämingen som ni ser det. Men i vilket fall, när du t. ex...
Svar
11
· Visningar
1 096
Senast: ika77
·
L
Träning ... med en 3 årig hästtjej som vill lära sig mer sökes! Jag är har slut på fantasin, vad gör ni som har barn/barnbarn/syskonbarn som...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: lyckobubblor
·
M
Träning vad menas med att hästen går på bogarna? ser folk här och där som skriver de, men jag vet inte vad de betyder. Är de nån som har en film... 2
Svar
35
· Visningar
5 405
Senast: boccia
·
Y
Träning Min dotter ska börja rida till sommaren är det tänkt, har inte fått någon plats än på ridskolan det är väldigt lång kö speciellt till... 2
Svar
20
· Visningar
2 817
Senast: Yrja
·
Träning Jippi! Nu har vi fått snö och idag ska det tolkas. Problemet är att det är inte speciellt kallt så det klibbar ihop sig lite. På...
Svar
5
· Visningar
749
Senast: Seabaz
·
J
Träning Jag undrar hur ni anndra gör om eran häst har skor men inga sulor, min går med skor och sex brodd i varge sko, problemet är bara nu...
Svar
1
· Visningar
738
Senast: bubbel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka