Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Jag och en bekant funderar på att rida ut tillsammans med våra hästar. Hästarna har aldrig träffat varandra utan bara sett varann ett...
2
Svar
34
· Visningar
2 888
Senast: Tjalfe
·
Träning som rubriken lyder: sätt in era bästa tips på hur man tränar olika muskler, skriv oxå gärna om de sätten hjälpt din häst att bygga...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 330
Senast: Tinuri
·
N
Träning HJÄLP. jag har insett nu att när jag rider så tittar jag i backen, och det är verkligen varje gång rider som jag gör det, på varje...
Svar
11
· Visningar
1 131
Senast: Naggis
·
D
Träning Min medryttarhäst har fått för sig att sparka bakut varje gång man galopperar. Kiropraktorn har kollat hans rygg och bakben men det...
Svar
3
· Visningar
777
Senast: becca16
·
Träning Var tycker ni om att rida barbacka? Är det skadligt för hästen eller inte? Varför i så fall, eller vad är skadligt? Skritt, trav...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 915
Senast: Uddatyp
·
Träning hej! Jag har en maxad C-ponny som blir väldigt pigg när man är ute. Han blir då också ganska stark, för att han vill springa. Har...
Svar
8
· Visningar
1 006
E
Träning Nu är medryttarhästens ägare utomlands i tre veckor framöver. Under den tiden är JAG hästvakt. Igår var jag i stallet och red och tog in...
2
Svar
27
· Visningar
3 244
Senast: Generalen
·
Träning brukar ju alltid vara mycket testande när man skaffa ny häst. men hur länge skall man vänta och acceptera att detta är normalt? fick...
2
Svar
23
· Visningar
2 717
Senast: ellenkarra
·
M
Träning Hur tycker ni man ska göra, använda inspänningar eller inte? Longerar 2 unga damer 5 och 6år samt 2 äldre 14år och 20år... Vilka kan man...
Svar
7
· Visningar
1 050
Senast: Benita
·
Träning vi kommer ev att flytta till en annan stad med stallbyte som följd. min häst har bara flyttat en gång för över 12 år sedan. har inte...
Svar
3
· Visningar
798
Senast: Mint
·
Träning Nu är frågan, betäcker han den för instinkten att betäcka, eller för att det är något han kan hoppa upp på, i brist på annat? Eller...
Svar
17
· Visningar
7 586
Senast: maja_70
·
S
Träning Hejsan, jag skulle vilja ha lite tips på lite olika saker att öva på då jag rider. E skötare på en sur liten shettis, och jag börjar...
2
Svar
20
· Visningar
1 659
Senast: Shetland_Memories
·
A
Träning Idag tog jag en promenad i kvarteret, efter vägen stannade jag till vid en liten "hage" (10x20 kanske, gjord i hönsnät), där låg det två...
2
Svar
25
· Visningar
2 109
Senast: Cii nn aa
·
Träning Äger en Shettlandsponny vallack sedan 1,6 år tillbaka. Köpte honom dels för att jag själv var hästlös sedan en tid och längtade...
Svar
18
· Visningar
1 635
Senast: Carolrita
·
S
Träning Just som rubriken lyder: Vad har de blivit av era 02or? Våra små älsklingar är 5 år nu, och de flesta har nog börjat bestämma sig i...
2
Svar
24
· Visningar
2 490
Senast: misscocacola
·
E
Träning Har suttit in min nu snart 4-åriga unghäst. Blev lite sent ja det vet jag, men ibland är det annat i livet som kräver sin tribut... Vi...
Svar
17
· Visningar
1 804
Senast: Mitrolle
·
J
Träning Hej! Jag har en liten schettis som jag kör vagn med. han är jätte duktig och inte särskilt rädd av sig! men vi har ett stort problem...
Svar
4
· Visningar
912
Senast: JennyPettersson
·
Träning Joo det är så att jag har en D-ponny på 11 år som ser ut som en haflinger fast hon har mer grå man med bruna slingor i. Men iaf. Hon...
2
Svar
32
· Visningar
2 975
Senast: Vimsevilja
·
  • Låst
Träning Hej! Jag har funderat lite över det här med rädsla i vår annars så underbara hästvärld. För visst är det väl så att vi alla har...
2
Svar
33
· Visningar
3 554
Senast: IngelaH
·
Träning Vad ka de bero på? Min kille har börjat sparka bakut ordentlige nu i fattnignarna... Varför? Är riden ca 6 månader possitiv och glad...
Svar
8
· Visningar
924
Senast: Trani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25