Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Är det bara jag som tycker det är svårt att veta vad de menar när de skriver söker rutinerad ryttare? För i hennes ögon kanske jag är...
Svar
15
· Visningar
1 619
Senast: sandrabjelkelov
·
Träning Tjo! Har börjat nosa litegrann på PNH med skötisen, speciellt "7 games" och det går hyffsat (bara tränat 2-3 gånger) då han i grunden är...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: Zab
·
Träning Har ett arabsto på 17 år som jag alltid har försökt rida på ett mjukt och okonstlat sätt. Så lite utrustning som möjligt, aldrig...
Svar
10
· Visningar
1 201
Senast: Ponnytant
·
J
Träning Undrar om någon kan komm med tips om varför min vanligtvis snälla nordsvensk va så dum igår!! En tjej va här och red en tur med min...
2
Svar
28
· Visningar
3 192
Senast: ponytails
·
V
Träning Viste inte vart jag skulle lägga dena men det belv att jag la den här. Jag har hört att om man sträcker ut armen över hästens mankhöjd...
Svar
16
· Visningar
1 527
Senast: älgen
·
Träning Jag skulle behöva tips på att ta min markträning till en lite högre nivå. Har bara haft hästen i 1,5 månad men han är väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 028
Senast: HHD
·
D
Träning Har någon råd, tips eller erfarenhet hur man gör med en häst som får fullständigt panik när bakbommen läggs på? Tyvärr har det varit så...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 013
Senast: Kickis
·
Träning hur ska jag bära mig åt att ta hem en ettårig häst som aldrig varit uppbunden, hanerad eller transporterad?? 18 mil. Vara lös...
2
Svar
23
· Visningar
3 332
Senast: Madelene
·
L
Träning Ska sätta igång mitt gamla varmblod (12år). Han har gått i hagen i 2 år och då stått på havre, mineraler samt fri tilgång på ensilage...
Svar
11
· Visningar
1 097
Senast: lakrits
·
L
Träning Bestämd ryttare ska det stå i rubriken, skrev fel :p Jag har kollat lite på hästannonser nu på senare tid. I en del står det...
Svar
4
· Visningar
1 487
Senast: Elina8
·
Z
Träning Det händer att min lille häst sparkar när jag hoppar honom. Det innebär i det här fallet att jag har honom i grimma och grimskaft och...
Svar
7
· Visningar
944
·
J
Träning Långt inlägg. Hejsan. Jag skulle behöva lite rådgivning eftersom att jag känner att jag och mitt vblsto inte kommer någonvart...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 189
Senast: jennie_havanna
·
M
Träning Hej! Har nyligen börjat rida en häst som är ganska het när man rider ute is skogen. Går lugnt o avslappnat i skritt, men börjar man...
Svar
6
· Visningar
1 320
Senast: mayla
·
E
Träning Har en medryttare som funkar jätte bra med min häst och jag är verkligen nöjd med henne. Men hon klappar min häst alldeles för hårt...
2
Svar
31
· Visningar
3 695
Senast: Miaa
·
A
Träning jag behöver några tips på övningar som är bra för att få hästen att inte överreagera då den tycker att något är farligt - trots att det...
Svar
2
· Visningar
762
·
T
Träning En kort fråga; mitt sto ska föla om ca 1 mån. Hon går tillsammans med ett dräktigt sto och 2 ston till. Tanken är att alla ska gå...
Svar
6
· Visningar
873
Senast: Nafayette
·
S
Träning Är det vanligt att äldre hästar kan vara stela i början av ett ridpass? Jag äger nu en 20 årig häst som i början av ett ridpass kan...
2
Svar
23
· Visningar
5 969
Senast: SusieQ
·
S
Träning Hej, Jag har nyligen blivit medryttare på en varmblodsvalack. Behöver nu lite hjälp.. Han gillar att jobba i paddock, dressyr, hoppa...
Svar
11
· Visningar
1 189
Senast: Mysaan
·
L
Träning hjälp....frustarerad på min lilla pålle... köpte henne i sep. ifrån "min" ridskolan där hon gått i ca 2 treminer men de funkade inte så...
Svar
9
· Visningar
1 167
Senast: Mysaan
·
Träning jag har en travkorsning med lite extra gångarter, hon töltar och passar utöver de andra tre vanliga sätten att ta sej fram. men min häst...
Svar
19
· Visningar
1 283
Senast: j_m_b
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama