Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Träning eller går i takt - vad hon nu sade. Är det att hästen går lika på alla fyra ben. Konstig och banal fråga kanske men jag vill veta om jag...
Svar
1
· Visningar
786
Senast: majola
·
Träning Min häst är halt behandlad i ena kotan för andra gången. han har dessutom så jäkla mkt överskottsenergi så igår attackerade han en hund...
Svar
17
· Visningar
2 065
Senast: Fille
·
Ridning Hej Jag vill sååååå gärna köpa en Espaniola, har ingen sadel till den nyanlända hästen. Jag antar att stoet kommer att "muskla om"...
Svar
3
· Visningar
1 253
T
Träning Min gamla ponny har varit utlånad till en väns dotter i lite mer än ett år. Men nu på sista tiden har han varit halt lite till och från...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: thekid
·
A
Träning När jag har ridit så hoppar jag alltid av, tar av sadeln och lägger på ett täcke och knäpper upp nosgrimman. När jag går framför...
Svar
2
· Visningar
765
Senast: JeennI
·
A
Ridning Hej, Jag håller på att göra och översätta en websida som handlar om barock dressyr men kommer inte på vad grejerna heter på...
Svar
14
· Visningar
1 611
Senast: Alkemisten
·
R
Träning Jag hoppas att detta är tillåtet, jag måste bara få uppmana andra att titta på den här mannen och vad han gör med sina hästar. Man...
Svar
13
· Visningar
1 211
Senast: Ella_99
·
Träning Jag är nyfiken på hur ni gör i vardagen med era hästar. Hur gör ni helt konkret när ni ger hästen mat? Binder ni upp hästen på...
Svar
15
· Visningar
1 407
Senast: HHD
·
Träning Lite historik: Jag har ett varmblod som nyligen har lärt sig att galoppera, det går super. Hon tar rätt galopp och verkligen lyfter på...
Svar
3
· Visningar
928
Träning Jag har ett ganska allvarligt problem med min nya pålle. Fick hem henne för ca 3-4 veckor sedan, 8 årigt fjordsto som bara gått i hagen...
Svar
7
· Visningar
3 847
Senast: elfi
·
Träning Har borjar rida en ung herre som annu ar under utbildning. Jag har helt glomt bort hur det ar, ska man fatta galoppen nar hastens yttre...
Svar
5
· Visningar
999
Senast: scesar
·
Träning det är så att min häst blir väldigt tung i handen när jag rider och när jag ska ge han stöd på tygeln så medför de att jag lutar mig...
Svar
9
· Visningar
986
A
Ridning Hej allihopa! är alldeles ny som medlem här på Buke, även om jag har suttit många gånger och läst olika trådar inom...
Svar
6
· Visningar
1 515
Senast: Angmar
·
R
Träning Hej! Vi har lånat en 6 årig ponny, tanken är att vi ska träna och tävla henne när hon är mogen för det. Hon är 6 år, i ganska dålig...
Svar
6
· Visningar
3 821
Senast: a1agnlju
·
H
Träning Vill ha massor av tips på miljöträning, detta ska vara anpassat till de lite yngre barnen och deras ponnyer. Vi är en grupp som ska...
Svar
7
· Visningar
1 043
Senast: Ponny mamma
·
B
Träning Jag har en sköthäst som är jättesnäll vid hantering (är ganska gormig vid in/ut släpp på sommrarna, då hon hela tiden springer iväg och...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
5 696
Senast: Luem
·
P
Träning hej Jag rider ett 12årigt fjordsto som är jätteduktigt och går flott i form i både skritt och trav. Hon är väldigt känslig, jag behöver...
Svar
10
· Visningar
2 230
Senast: miamiSwing
·
Träning Har en häst som stått på ridskola större delen av sitt liv. I denna ridskolemiljö har det varit väldigt vanligt att eleverna ska hävda...
Svar
11
· Visningar
1 843
L
Träning Är det nödvändigt att slå hästar om dom har gjort något fel? till exempel vägrat på ett hinder flera flera gånger, ska man behöva piska...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
5 906
Senast: Leo_felicia
·
F
Träning Hej! Jag har en häst som är svår att få i form. när hon väl börjar söka sig neråt blir hon slö och seg och då om man skänklar så tar hon...
Svar
4
· Visningar
1 007
Senast: Morcraban
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama