Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har haft tur att min häst alltid har haft det lätt med de andra i flocken i en ny hage. Det har aldrig varit slagsmål utan funkat på...
Svar
3
· Visningar
889
Senast: Snurrfian
·
Z
Träning Har en unghäst som inte åkt transport så himla mycket, max 10-12 ggr. De två första gångerna tog det lite tid att få in henne (max 30...
Svar
2
· Visningar
798
Senast: Ztrawberry Zling
·
N
Träning Min shettis blir helt knasig o skakar i huvudet så fort man kommer åt öronen... Blir inte arg eller så, vänder bort huvudet så fort man...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: Nora
·
S
Träning Såg tidigare att det fanns en tråd om detta, men det tog aldrig upp om vilket preparat man ska ge sin häst utan att behöva ta till en...
Svar
12
· Visningar
1 248
Senast: Sliver
·
D
Träning Finns det något som man ABSOLUT inte ska göra när man tränar hästen i/med repgrimma???
Svar
11
· Visningar
1 029
Senast: Bill
·
Träning börjar hingstar skita i hög?
Svar
3
· Visningar
757
Ridning Jag försöker få klarhet i det här med ridkapsoner och försöker komma fram till vilken det är jag bör inskaffa. Så nu undrar jag vilken...
Svar
5
· Visningar
1 105
Senast: Totola
·
T
Träning jag är medryttare på en islandshäst och när jag ska fatta galopp så börjar hon slängtrava först, och sen fattar hon galopp galopperar...
Svar
16
· Visningar
1 405
Senast: Qodrofenia
·
Träning Jag börjar tröttna på min kära pållas beteende när jag rider... Det verkar som om hennes största mardröm i livet är att sätta ner...
Svar
16
· Visningar
1 323
Senast: miiiiiiia
·
T
Träning Hej! Jag har ett kallblod här hemma som jag håller på att rida in, & det går bara bättre & bättre!:) Hon är jätte duktig min lilla...
Svar
7
· Visningar
890
Senast: Therese__
·
S
Träning Alla ni med arabhingstar. Skulle vara kul att höra hur de är mentalt och hur de har förändrats under utvecklingstiden. Är de typiskt...
2
Svar
21
· Visningar
2 230
Senast: Boll
·
S
Träning Nu vet jag inte om jag ligger på rätt forum eller inte men... Jag börjar med att berätta historien bakom och avslutar med min...
Svar
7
· Visningar
1 089
Senast: Carla
·
S
Träning Hej har ett problem.Min pålle "snurrar" med huvudet när jag rider. Ibland så häftigt att tyglarna hamnar på samma sida! Detta gör han...
Svar
13
· Visningar
2 160
Senast: sören hjärtekrossare
·
Träning Vad är det? Det borde ha något med hästar att göra eftersom det ingår i en kurs "Natural Horsemanship, Giraffspråket & Centrerad Ridning".
Svar
2
· Visningar
883
Senast: Colleen
·
Ridning Är det någon som vet om Branderupsadeln (Equyer) är samma sadel som Ultra Flex Barock? De ser exakt likadana ut, och beskrivs likadant...
Svar
18
· Visningar
1 776
Senast: Immer
·
V
Träning Har en liten pensionerad shettis med otroligt mkt krut i. tyvärr har han dålig rygg så han får endast köras Lätt.. Tror ni att jag kan...
Svar
4
· Visningar
869
Senast: v_NiniZ_v
·
Träning Hur ryggar man? Har aldrig förstått hur man gör.. :confused:
Svar
10
· Visningar
1 216
Senast: tivo0li
·
J
Träning Har läst lite NH böcker och plockar användbara tips och ett av dom var just detta med "one rein stop" som jag dock inte förstod riktigt...
Svar
5
· Visningar
1 234
Senast: Gelix
·
Träning Har ett new forest sto på 13 år med en inte helt problemfri bakgrund. Köpte henne i maj förra året och funkade väl hyfsat till en början...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: Gelix
·
Träning HEJ! Min häst har ont i ryggen, vad kan jag göra åt det mer än att låta henne stå. har någon något bra tips på att träna upp ryggen på...
2
Svar
26
· Visningar
2 527
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar