Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag rider emellanat en hast pa ridskolan i syfte att utbilda henne. Hon ar en arab, sags vara 8 ar, men hon kanns mer som 3-4 ar. Hon ar...
Svar
19
· Visningar
1 634
Senast: Marvin
·
D
Träning Hej. Har köpt min första unghäst (3 år, valack). Har ett äldre sto (lite småbitsk ibland...) och en halvgammal valack (stor, snäll och...
Svar
4
· Visningar
721
Senast: Drottning
·
Ä
Träning I två och en halv månad har jag ägt mitt halvblod. Hon är mycket snäll och lätthanterlig i allt när det gäller att vara tillsammans med...
Svar
2
· Visningar
730
D
Träning Har en häst som pga bla ryggont, "nackspärr" eller hur man ska kalla det och fler gamla spänningar fått stå o ta det lugnt ett bra tag...
Svar
4
· Visningar
1 271
Senast: Jagga
·
L
Ridning Hur gjorde ni när ni ville bygga pp er häst från marken? Vad jag vill ha tips med är andra bra övningar för hand eller övningar som...
Svar
1
· Visningar
959
Senast: linka277
·
V
Träning Hej. Jag undrar hur mycket ni tycker att en 21-årig varmblodsvalack ska ridas i veckan...? Han är pigg och frisk.. Jag däremot...
2
Svar
20
· Visningar
2 992
Senast: Mariika
·
Träning vad borde jag tänka mer på? dock en jättedålig bild. även hoppningen; förutom att jag ska ta fram händerna över hindret o...
Svar
7
· Visningar
1 140
Senast: Lädernunnan
·
H
Träning Är ställa och böja samma sak? Böjer man en häst så här: Man drar lite i innertygeln så att hästen tittar lite in mot mitten. Man...
Svar
15
· Visningar
3 476
Senast: Lena_B
·
Ridning Hej! När man red på ridskola har man alltid fått höra: När hästen går i form (i traven) blir den mycket lättare och mjukare att sitta...
Svar
14
· Visningar
1 573
Senast: true_blue
·
Träning Mitt sto blir nervös när jag ska hoppa upp. Har hon sadel och träns så backar hon. Är hon uppbunden i grimma, och jag ryktar samtidigt...
Svar
5
· Visningar
961
Senast: rosita
·
Ridning Hur börjar man och vad ska man börja med?
Svar
6
· Visningar
1 060
Senast: via
·
A
Träning Vad tycker ni om "7 games"? Funkar det att följa dom? Är det en bra att bara följa dem precis som dom står, eller ska man bara ta vissa...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: Mount Never Rest
·
U
Träning Hej, jag rider aldrig lätt, spelar ingen roll vilken häst det är, har nog inte gjort det på si så där 7 år, men nu skulle ja plötsligt...
Svar
12
· Visningar
2 472
Senast: haringenfantasi
·
Träning Har precis påbörjat ledarskapsträning a´la KFH. Jag har en väluppfostrad foderhäst, men det är si och så med ledarskapet! :angel...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: gadriel
·
D
Träning Jag hade tänkt börja jobba min medryttarhäst lite från marken, och jag skulle vilja ha tips på vad man kan göra.
Svar
2
· Visningar
669
Senast: adnamA
·
L
Träning Hade även lagt denna fråga under westernridning, men det verkar inte vara någon där som har något bra förslag så jag provar här också...
Svar
15
· Visningar
1 799
Senast: Totola
·
Träning Denna tråd kanske liknar Fjunets. Men ja.. Har också lite problem med medryttarhästen. Första gången jag hämtade honom var han...
Svar
5
· Visningar
1 077
Senast: LIA
·
S
Träning Så hette en gammal startad tråd, så jag tar en ny :) Tidigare har jag skrivit om min tittiga häst och det problemet kvarstår. Kan väl...
Svar
9
· Visningar
1 230
Senast: tretjak
·
B
Träning Har tillstött ett problem i mitt stall. Jag hävdar att hästar kan gå ute på kvällen, och att de ser bättre än vi gör i mörkret. De...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 284
Senast: martizan
·
Träning Min unga shettis har fått ett hemskt beteende den senaste veckan. Det har kommit lite smyganse så jag har itne tänkt på att han är...
Svar
10
· Visningar
923
Senast: EmblaAsk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama