Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa huden har fått ringorm, har katt o häst, kan dessa smittas? detta måste uppkommit senaste dagarna, såg idag att hon kliade/bet men...
Svar
6
· Visningar
1 832
Hundavel & Ras Är fodervärd till en tik. I vårt avtal och på SKK står det såhär; "Det betyder att du inte kommer att äga din hund förrän den fått två...
Svar
12
· Visningar
1 713
Senast: Little_Mee
·
Hundavel & Ras Hej! Jag och min mamma funderar lite smått på att köpa en hund. Jag själv är 15 år, har inte haft hund innan, men har dock alltid varit...
2
Svar
29
· Visningar
5 053
Senast: mandeln
·
Hundhälsa Har fått hem en 6 årig pinscher-tik. Hon har ätit Pedigree, och ja, jag vill byta foder av förståeliga orsaker. Hon är lite lätt rund...
Svar
7
· Visningar
2 515
Hundhälsa Vi är hundvakt åt min mammas hund den här helgen. En liten härlig shetland sheepdog tant på snart 14 år :) . Det märks att hon är gammal...
Svar
7
· Visningar
1 187
Senast: Solvind
·
Hundavel & Ras Har skrivit lite trådar förut om raser men kan inte bestämma mig. Fundera innan på amstaff men det går bort nu då jag tror det blir för...
Svar
5
· Visningar
1 106
Senast: Lona
·
Hundhälsa Hej, vi har ju fått lov att byta hundfoder till sams field tror jag den heter... vi hade advance innan, men pga att de ska sluta sälja i...
Svar
16
· Visningar
12 717
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Nu behöver jag er hjälp. Jag vet inte hur jag ska agera/bemöta en viss typ av människor. Jag misstänker att de flesta hundägare stött på...
Svar
18
· Visningar
2 454
Senast: bigganl
·
Hundavel & Ras Känner nu att det är dags för en hund till. Men vill inte ha en valp, känner att jag vill ta en omplacering. Har fått några erbjudande...
Svar
11
· Visningar
1 923
Senast: Viva
·
Hundhälsa Ilo har blivit halt från "ingenstans" .. Någon som har en ide vad detta kan vara/bero på? Han har sprungit lite mer än vanligt nu...
Svar
0
· Visningar
648
Hundhälsa Hejsan! Hur växer egentligen valpar/hundar? Har dom olika växtfaser för ex ben, rygg, höjd osv som hästar? Tycker min unghund på 6...
Svar
5
· Visningar
4 963
Senast: Lona
·
Hundhälsa Då min förra hund led av diverse problem, och därför fick sluta sina dagar för tidigt, så är jag numera nojjig för minsta lilla sak. Min...
Svar
6
· Visningar
1 510
Senast: pepp
·
Övr. Hund Läste en artikel på en stor dagstidning att just rottweiler är en av de raser som är dyrast att försäkra. Vår rottis då 7 ½ år...
Svar
11
· Visningar
3 151
Senast: Lena_B
·
Övr. Hund Jag har ett litet problem vid hundmöten jag skulle vilja ha lite nya infallsvinklar på. Jag har en tik av mindre ras, D, ca 1 1/2 år...
Svar
4
· Visningar
1 411
Övr. Hund Har en förmodligen extremt korkad fråga med ett förmodligen väldigt enkelt svar, men jag löser det inte i huvudet mer än på ett sätt...
Svar
16
· Visningar
2 003
Övr. Hund Min mamma blev biten av grannens hund för en stund sedan. Grannen har väldigt dålig kontroll på sina hundar och de är väldigt labila...
2
Svar
27
· Visningar
4 830
Senast: Yrja
·
Övr. Hund Som ett led I var kamp mot radslor mot framlingar (utan hund) var vi igar inne I stan och promenerade runt med godispasen. Allt gick...
Svar
3
· Visningar
1 121
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Har ni haft valpar som varit osäkra, rädda och mesiga? Hur är de isåfall nu? Kastrerade eller okastrerade, tror ni det påverkade?
Svar
7
· Visningar
1 461
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag behöver lite råd angående min 13-veckorsvalp, en Norfolkterrierkille. 1. När han gör något han inte får - tuggar och drar i kläder...
Svar
5
· Visningar
2 621
Senast: Grana
·
Hundhälsa Min hund blir torr i huden och kliar sig en hel del om hon fått i sig nått hon inte tål, hon är allergisk mot spannmål. En släkting till...
Svar
4
· Visningar
8 235

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka