Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Vår tik blir 8 år. Vi har bytt foder från torrfoder till färskfoder och nu har hon börjat tugga på plast! Hon tuggar aldrig på sånt hon...
Svar
18
· Visningar
2 610
Senast: russinbulle
·
Hundhälsa Jag kan börja med att berätta att han har börjat bajsa lite ute sedan min senaste tråd. Det är lite mildare väder nu och enklare att...
2
Svar
27
· Visningar
9 241
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund Måste en hund få umgås med andra hundar för att må bra? Eller kan hunden må bra av att enbart umgås med människor? Jag går runt med...
Svar
5
· Visningar
3 493
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Ibland blir jag så oerhört trött på att vandra omkring här där jag bor. Ja, hunden ska ju ut runt en 4 gånger per dag och så himla många...
2
Svar
27
· Visningar
2 744
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Finns det något man kan ge en tik för att hon (mentalt) ska stanna i någon slags "löp-mode"? Min tioåriga tik har nämligen alltid...
Svar
5
· Visningar
3 383
Senast: russinbulle
·
Hundavel & Ras Jag planerar inte att ta valpar på någon av våra tikar, vill bara klargöra det direkt. Men, några av våra bästa kompisar har parat sin...
Svar
9
· Visningar
3 685
Senast: vallhund
·
Hundavel & Ras Hejsan. Jag har länge planerat att skaffa hund och har bestämt mig för att det ska bli nu till hösten då jag ska studera på distans...
Svar
0
· Visningar
770
Senast: pickapela
·
Övr. Hund Som många här vet vart det en tung vinter och två av våra stjärnor lämnade oss med bara en veckas mellanrum pga av sjukdom och skada...
Svar
6
· Visningar
1 064
Senast: Is
·
Hundhälsa Varje gång vi jagar flugor här hemma blir hunden helt hysterisk, han nästintill hyperventilerar, gnyr och blir otroligt fjäskig. Jag...
Svar
2
· Visningar
946
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Om du hade fått välja en hund till jakt tjänst agility/freestyle/lydnad/rallylydnad spår/sök osv. Vilken ras hade du valt och...
Svar
10
· Visningar
1 117
Senast: jerseyko
·
Hundhälsa Har hittat nåt konstigt i munnen på gamla hunden. Det sitter i ovankäken, under läppen, ganska långt framme. Det blöder inte, varar...
Svar
17
· Visningar
6 867
Senast: lady_vip
·
Övr. Hund Nu känner jag att tålamodet håller på att gå ur mig när det gäller lillan och hundmöten. Jag har en sheltie tik som är 7 månader...
2
Svar
29
· Visningar
3 591
Senast: Blandrastik
·
Hundhälsa Efter att ha läs ett flertal trådar om med frågor om det är rätt att lämna hunden själv hemma dagtid. Måste jag bara fråga! Alla...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
10 869
Senast: Illiana
·
Övr. Hund Jag bor för tillfället i hus med mina hundar, och har tidigare alltid bott i hus samt en lägenhet i markplan. NU ser min situation ut...
Svar
9
· Visningar
2 824
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Jag är ute med mina småhundar, lösa, kommer folk, barn och mamma, dom börjar direkt skrika koppla hunden håll i hunden, jag ska liksom...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
14 768
Senast: ch791022
·
  • Låst
Hundhälsa Eftersom min lilla vovva börjat tycka jag är jäääätte tråkigt när jag är borta hela dagarna och inte hinner aktivera henne som innan...
Svar
14
· Visningar
5 457
Senast: lillebill
·
Övr. Hund Ja, som rubriken, hur börjar man med rallylydnad? Hur tränas det in, med klicker? Och VAD börjar man med, position vid sidan...
Svar
8
· Visningar
7 806
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund Skrev ett inlägg i lydnadstråden om apporteringen men tycker vårt problem är så pass stort så jag startar en tråd. Hur ska jag lära...
Svar
9
· Visningar
877
Senast: lady_vip
·
Övr. Hund Jag känner mig själv trygg med att min hund har det bra men tyckte det var intressant när en på mitt jobb i förra veckan tyckte att jag...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
9 926
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Det finns säkerligen liknande trådar om detta, men jag måste skriva av mig lite här... En bekant till mig ska köpa hund, vilket i sig...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 183

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka