Utställningsoutfit

Sv: Utställningsoutfit

KL

Ska prova ställa ut lagotton för första gången på många år i sommar. Hon är brun. Vad har man till det? Ljusa byxor? Är inte så mycket för kjol. Vad för topp till?

Jag tycker den blommiga toppen med de svarta byxorna var snyggt. Tycker dom färgerna passar bra till hunden.

Du har ju långa snygga ben och då blir den typen av byxor perfekt + att du har en liten hund som lätt "försvinner" i yvigare byxor. Hunden gör sig bra till den färgen.

Du ser väldigt lång ut på korten. Stämmer det?

Nu såg jag att det antagligen var två olika hundar. En svart och en brun. De svarta byxorna passar bäst till den bruna medan de gråa passar bra till den svarta. Dock gärna en mer färgad överdel som inte är för bylsig.

Senast ändrad:

Jag skulle inte ha svarta eller vita byxor till din hund men det är klart det funkar om du inte har tillgång till annat. Men då kan det vara klokt att tänka extra på hur man står så att man inte är bakom hunden och liksom blurrar ihop det med hundens färger ;)

Inte.
Finns ett par proffshandlers som ställer salukis hur mycket som helst. De har vid flertalet tillfällen haft ljusa kjolar när de ställt ljusa salukis, svarta kjolar till svarta salukis osv. De ställer så många hundar per utställning att de inte skulle hinna med klädbyten mellan klasserna och hundarna, men nog f*n står de med hundar som placerat sig i bästa tik/bästa hane nästan varje utställning, även när de har "fel" färg på kläderna. De är å andra sidan extremt duktiga på att visa hund, men jag tror att det alla gånger är bättre att ha "fel" färg och känna sig riktigt bekväm i sin klädsel än att ha "rätt" färg och inte vara lika bekväm.
*Piuuh*

Det fetstilta framförallt, det håller jag med om faktiskt.
Framförallt under det ruggigare halvåret, sommartid har man oftast ljusare kläder, och då kan man ha kjolar, klänningar, trekvartsbyxor osv.

kl
Jag har ställt både dobermann och tric.LH collie i svarta byxor,men då fristår hundarna så jag är aldrig bakgrund till dom utan står framför eller bakom hunden (så hunden står i sträckt koppel framför mig)
Så är det i min ras med, att hundarna ska fristå och man står framför hunden, alt den får åka upp på bordet också.

Jag skulle inte ha svarta eller vita byxor till din hund men det är klart det funkar om du inte har tillgång till annat. Men då kan det vara klokt att tänka extra på hur man står så att man inte är bakom hunden och liksom blurrar ihop det med hundens färger ;)
Tror du grått kan fungera då?
Som jag skrev ovan så ska hundarna fristå, jag kommer iaf satsa på det med Vega så då kanske det inte spelar lika stor roll?

Gud, jag är värsta rookie inom utställning, börjar redan bli rädd, hehe. Varför funkar inte vanliga brukskläder som på andra tävlingar, hahah. :p

Ja grått funkar säkert jättebra!

Om du friställer blir det inte lika noga överlag. Då är det bara i rörelse som du ni kan riskera att smälta ihop sas och även då kan man ju välja hur man placerar sig :)

*kl*

Jag har en mörkbrun och har bara ställt i jaktkläder innan, men vi ska till Kista i påsk och där känns det inte som att det är så passande kanske.. :p

Jag funderar på att köra på ett par mörkare jeans och sedan en typ tweedkavaj till, men då går mörka byxor bort alltså?
Jag spiller ju alltid på mig och skitar ner mig, så jag vill helst inte ha ljusa byxor… :D

Det låter som att beige vore snyggt!
Klart du kan ha mörka byxor om du vill, men har du andra alternativ så skulle jag föredra det. Du kan ju ha överdragsbyxor på dig om du är rädd att skita ner dig innan :)

Ja, jag har ett par beige/grå chinosaktiga byxor som jag funderade på att använda, men känner jag mig själv rätt så kommer dom vara smutsiga innan vi har kommit igenom veterinärbesiktningen :D Men överdragsbyxor var ju smart!
Det ska jag nog försöka hitta ett par :)

Alternativt har jag ett par ljusare gröna byxor, det skulle kanske också fungera… Det syns inte så väl på dom om man smutsar ner sig...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka