Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Jag vet att de är en känslig fråga men jag börjar mer och mer rikta in mig på att kastrera vår hund men tycker det är så svårt att ta...
2
Svar
21
· Visningar
2 564
Senast: Diplomaten
·
Hundhälsa Nu har "förhoppningsvis" kennelhostan övergått till noskvalster. Ska hämta ut medicin ikväll. Frågan är vad medicinen kostar, någon som...
Svar
7
· Visningar
7 980
Senast: Terja
·
Hundhälsa Givetvis har jag slängt förpackningen (fick av uppfödare som nu inte går att få tag på för tillfället) till ett ohyremedel jag satte på...
Svar
4
· Visningar
1 201
Senast: tinissen
·
Hundhälsa Hörde nyss om en vuxen hund som avlivats efter att ha insjuknat i en aggressiv form av Valpsjuka. Trots vaccinering som valp. Ska även...
Svar
6
· Visningar
1 371
Senast: Grana
·
E
Hundhälsa Min valp har haft lite konstigt med sin avföring de senaste dagarna. Helt plötsligt började hon få väldigt lösa avföringar och endast...
Svar
1
· Visningar
1 806
Senast: iresha
·
J
Hundhälsa Ni som har erfarenhet av tikar; är det vanligt att de kissar MKT mer än vanligt under löp? Vår 2-åriga tik är i början av löpet nu och...
Svar
15
· Visningar
42 037
Senast: Jeeves
·
Hundhälsa Min vet har idag skrivit ut pencillin till min grandistik, tänkte kolla på apotekets hemsida vad det kostar, så jag inte kommer med för...
Svar
4
· Visningar
2 137
Senast: jassica
·
M
Hundhälsa Som rubriken säger... Hunden har kommit in i en period där han knappt äter något längre. Han är 3 ½ år, Grand Danois. Ibland får han...
Svar
5
· Visningar
1 293
Senast: liljekonvall
·
T
Hundhälsa har en cavalierhane som är 2½ år, Han har hittills inte haft några problem med hjärtat och han har inte några hjärtproblem i släkten vad...
Svar
5
· Visningar
1 553
Senast: Generalen
·
Hundhälsa Hej. E jag ute o cyklar? Alltså HD räknas väl inte som ett dolt fel? Om jag tex köper en hund/valp med (omedveten) HD så kan väl inte...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 501
Hundhälsa Vår hund har kennelhosta (dock konstaterat över telefon med veterinären). Hostaningarna låter mer som en hårboll i halsen som han...
Svar
16
· Visningar
4 625
Senast: Terja
·
Hundhälsa Min mammas lilla hund är inlagd nu och de hade sagt att han har coccer? Någon som vet vad det är och prognosen?
Svar
6
· Visningar
2 082
Senast: Roxer
·
Hundhälsa Det känns som om något är fel. Vad vet jag dock inte... Unghunden (nu 10 månader) är halt. Hon var halt på exakt samma sätt i samma ben...
Svar
5
· Visningar
3 280
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa Zorro (Springer Spaniel- kille på snart 8 år) har råkat ut för en synnerligen efterhängsen öroninflammation :(. Jag tror den började i...
Svar
5
· Visningar
1 876
Senast: mallotten
·
Hundhälsa Det är aldrig lätt att besluta om när det är dags för ens hund att få gå. Hade det varit en normal hund hade jag nog inte ens tänkt den...
Svar
8
· Visningar
2 393
Hundhälsa I förmiddags började min hunds öga rinna med trögflytande gojjs. Jag kollade i ögat och såg en "slemtråd" som låg rak över ögat, sköljde...
Svar
6
· Visningar
14 356
Senast: Alexandra_W
·
S
Hundhälsa Min tjej har fått skav av sin sele. Det som är problemet är att pälsen skavts bort, men nu när vi inte använder selen längre pga det så...
Svar
3
· Visningar
854
Senast: soffiz
·
Hundhälsa Lilltiken har varit dräktig i 4½ vecka (halvvägs mao) och nu har hon börjat kräkas på morgonen, två dagar i rad. Har det med...
Svar
2
· Visningar
845
Senast: Lipica
·
Hundhälsa Nu har jag ännu ett dilemma med min hund och hennes sår på käken/halsen. Idag lyckades hon klia upp såret igen så det blödde, så nu har...
Svar
7
· Visningar
1 239
Senast: TantEster
·
H
Hundhälsa Har en tik på snart 2 år och nu har hon fått klåda och börjar fundera om de är fodret eller om de är spån/hö som är till våra smådjur...
Svar
1
· Visningar
848
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025
  • Retrievertråden