Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

B
Övr. Hund Nu behöver jag hjälp med att få upp farten på min 8 månader gamla Goldenkille. Vi tränar lydnad för en instruktör för en framtida start...
2
Svar
22
· Visningar
1 752
Senast: Buppisen
·
M
Övr. Hund Jag har borjat trana min valp (dvargschnauzer, 14 veckor) att vara ensam sma stunder nu. Vi har tranat i nagra veckor, borjade med...
Svar
12
· Visningar
1 025
Senast: soma
·
F
Övr. Hund Jag har efter ett uppehåll nu börjat ställa lite mer och ska nu till Malmö int ställa en staffe. Nu är min fråga någon som vet snygga...
Svar
6
· Visningar
3 192
Senast: Flo-Jo
·
M
Övr. Hund vad köper ni för ng sort? hur mkt e det i den? samt pris? jag köper ica 2kg det kostar 40kr och det e det billigaste ja kan hitta
2
Svar
32
· Visningar
2 697
Senast: åke
·
Övr. Hund Ja, jag har noll koll på det här, har en schäferhane på 7 månader. och jag vet ju att man inte ska motionera för mkt med dom när dom...
Svar
12
· Visningar
1 425
Senast: AnnikaS
·
T
Övr. Hund Någon som vet några bra kennlar med dessa två raser, renrasig eller blandras, spelar ingen roll! Mitt val står mellan dessa två som...
Svar
9
· Visningar
4 660
Senast: Tussie
·
H
Övr. Hund Finns det vagn att fästa bakom cykeln för hundar? Eller måste man vara lite uppfinningsrik själv och bygga om en vanlig cykelvagn...
Svar
3
· Visningar
7 141
Senast: Missel
·
Övr. Hund Vilken storlek "borde" man ha till en liten dvärgpudel? Har funderat på en 60x70... Vilken storlek har ni till era småhundar som...
Svar
7
· Visningar
1 705
Senast: Novanna
·
Övr. Hund Har fått förfrågan om att använda min hane på en tik. Tiken har stor arbetsmotor & ett enligt mig bra MH, hon är inte helt rastypisk...
Svar
11
· Visningar
1 610
Senast: fjutten
·
Övr. Hund Vi (Uppsala hundvänner) hade uppvisning/demonstration av agility i helgen under plöjnings-SM i Örsundsbro. Och under söndagen så var...
Svar
11
· Visningar
1 231
Senast: jappisen
·
M
Övr. Hund Jippiee, jag är så lycklig! Idag har nämligen jag och min hund Atlas (jaktlabbe, snart 14 månader gammal) klarat inträdesprovet till...
2
Svar
33
· Visningar
2 537
Senast: mango
·
Övr. Hund Min börjar med att lyfta ett ögonlock,utan att stiga upp,kl 04.20 när jag går upp.. Vid 5 draaaar jag ut min vovve på kiss och...
2
Svar
37
· Visningar
2 590
Senast: vickis-pajala
·
Övr. Hund Vad för moment ingår i lydnadsklass 1? I vilken ordning brukar man börja att lära in de olika grejerna? Nu när basic sitter (sitt...
Svar
9
· Visningar
1 207
Senast: jappisen
·
Övr. Hund Har en bekant vars hund har drabbats av Demodex. Det är en blandras och valparna hade inte varit doldafel-försäkrade. Med en renrasig...
2
Svar
26
· Visningar
2 540
Senast: Boan
·
Övr. Hund :cry: Idag dog mammas älskade Toy pudel...Hon hann bli hela 13 år gammal och delade sina 11 första år med sin bästa kompis Dino. Som...
Svar
10
· Visningar
973
Senast: MaRomer
·
T
Övr. Hund Ska gå en kurs till våren med min hund (allmänlydnad el likn.), men jag känner att det är lite väl långt dit, så jag tar tacksamt emot...
Svar
5
· Visningar
870
Senast: thekid
·
F
Övr. Hund hej. vad andvänder ni för avmaskning till era hundar?
Svar
2
· Visningar
764
Senast: villi
·
M
Övr. Hund Min Kenzo planerar jag ska bli draghund i mindre version, alltså inte i stort spann (pga saknad av fler hundar), men däremot hoppas jag...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: Calazirya
·
Övr. Hund Jag har en rottis blandning på 7 år (kastrerad hane) som inte riktigt är sig själv. Han äter som han ska och hänger med ut på promenader...
Svar
7
· Visningar
3 166
Senast: Boan
·
A
Övr. Hund Är det någon som varit med om det och vad berodde på? //Camilla
Svar
8
· Visningar
19 813