Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

S
Hästmänniskan Eller om ni har flera hästar, har ni alla fullförsäkrade?
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 795
Senast: Immer
·
E
Hästmänniskan Ska för första gången, och förhoppningsvis sista, sälja min häst. Är en "problem" häst, som kräver mycket erfarenhet inom hans...
2
Svar
21
· Visningar
3 162
Senast: Ellinor *
·
N
Hästmänniskan Hej! jag blev nyss medlem här, och jag ska i framtiden köpa min allra första häst. Jag är 15 år och har ridit i många år. Jag tycker...
Svar
4
· Visningar
856
Senast: Tuvisen
·
Hästmänniskan Vi har bestämt oss för att grusa våra vinterhagar, och vi har nu tagit bort det översta lagret med jord. Men vad ska vi ha för typ...
Svar
5
· Visningar
860
Senast: tgd
·
M
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att byta häst med en tjej som skall satsa helhjärtat på hästarna. En av hennes räcker inte riktigt till och det...
2
Svar
24
· Visningar
2 671
Senast: aramis
·
P
Hästmänniskan Många av mina grannar har ett par hästar hemma. Den ena tjejen har en shettis och ett gammalt halvblodssto som hon nyligen lånat på...
Svar
11
· Visningar
1 490
Senast: Punkity
·
K
Hästmänniskan Hej! (Ber om ursäkt om tråden ligger fel!) Har funderat på att läsa till djusjukvårdare. Eftersom jag bor en bra bit ifrån Skara så...
2
Svar
21
· Visningar
4 378
Senast: Kirre
·
L
Hästmänniskan Jag har ett eget stall hemma och under tiden som jag går i skolan i en annan ort så bor jag där under veckorna, det betyder att jag har...
Svar
10
· Visningar
1 815
Senast: Fibusen
·
I
Hästmänniskan Vem ansvarar för hästen när den transporteras till besiktning före köp? Eftersom köparen ofta uppmanas att välja veterinär, etc...
Svar
1
· Visningar
770
Senast: Styltan
·
B
Hästmänniskan :confused: Köpte ponny juli-07 för tävling och träning. Ponnyn visade sig vara mycket äldre på tänderna än vad som stod i passet. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
4 234
Senast: fnurre
·
Z
Hästmänniskan Har gjort en ungefärlig ritning på hur ja skulle vilja ha mitt stall. Måtten är ca 8x6 m. Något som man bör tänka på då man bygger? Har...
2
Svar
23
· Visningar
2 469
Senast: Zandora
·
M
Hästmänniskan Jag tänker verkligen aldrig mer låta ngn ställa sin häst hos mig. Jag har nog haft maximal otur med folk i stallet och visst vet jag vad...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
13 989
Senast: Heulwen
·
Hästmänniskan Jag är stadsmänniska, därför begriper jag väldigt lite om lantbruksredskap. Jag behöver därför hjälp. Det är tänkt att denna skall...
Svar
7
· Visningar
1 188
Senast: Skaune
·
T
Hästmänniskan Har läst igenom en del trådar och är klar över att jag som köpare ska stå för besiktningen vid köp. Dock undrar jag om jag verkligen...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 690
Senast: pollan
·
Hästmänniskan Nu vet jag inte riktigt om jag lägger den här tråden rätt, men jag tycker att den har ju med ridning att göra. :p Jag har fått frågan...
Svar
12
· Visningar
2 317
Senast: Lea
·
S
Hästmänniskan Jag är lite nyfiken på vad ni alla anser om böjprov på hästar. :)Själv bryr jag mig inte om böjprov på hästar under 3 år men vill gärna...
Svar
13
· Visningar
1 568
Senast: Ninnurur
·
M
Hästmänniskan Hej! Jag skulle bara vilja veta ungefär hur mycket det skulle kosta att ha en shettis eller minishettis varje månad? Om man räknar...
Svar
2
· Visningar
1 026
Senast: Micis85
·
Hästmänniskan Mina föräldrar har ett och ett halvt hektar vall som inte gör någon nytta just nu. Vi har funderat på om man kanske skulle kunna ta...
Svar
13
· Visningar
2 460
Senast: Strajder
·
Hästmänniskan Söker en bra halkfri gummimatta att ha i stallgången. Några tips? Kan inte göra några permanenta förändringar i stallgången då jag bara...
Svar
2
· Visningar
1 050
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama