Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Någon som har erfarenhet av Paddex? Pris? Bra & dåligt? Bark vart får man tag på det? Erfarenhet? Pris? Bra & dåligt?
Svar
4
· Visningar
1 172
Senast: Centaur
·
S
Hästmänniskan För 3 månader sen köpte en kompis till mig en egen häst, en riktigt ståtlig hingst som honn skulle kunna tvla och gå upp i klasserna...
Svar
10
· Visningar
1 711
Senast: __Stilett__
·
V
Hästmänniskan Vi ska nu bygga vårt stall! Vi har, som så många andra, använt oss av en fd. ladugård som stall. Pga fuktskada, så måste vi bygga nytt...
Svar
7
· Visningar
1 646
Senast: Nojsan
·
Hästmänniskan Jaa, snart flyttar hästen min till nya stallet, och jag har idag fått ett förslag på kontrakt av blivande hyresvärden. Hö och halm...
Svar
2
· Visningar
1 447
R
Hästmänniskan Någon som vet hur en gödselplatta ska vara utformad. den skall tydligen ha tre sidor vilket innebär problem när våran gödselplats ligger...
2
Svar
23
· Visningar
6 684
Senast: Masse
·
H
Hästmänniskan Hej! Jag vet inte om denna tråden har hamnat på rätt forum, men hoppas det! Jag skulle bara fråga om det är fler än mig här som har...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 461
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag tänkte fråga vad ni har för uppvärmning i ert stall. Jag har ett litet stall med 4 hästar. Stallet är lixom uppdelat i 2 delar där...
Svar
9
· Visningar
3 818
Senast: Viggen
·
Hästmänniskan Läste här på buke att det finns en lag som säger att du inte behöver sätta upp staket runt hagarna, men att om du inte vill ha kreatur i...
2
Svar
26
· Visningar
2 728
Senast: Strajder
·
G
Hästmänniskan Jag har ett stall på 10 boxar som är förprövat, godkänt, jag har tillstånd för att ha 10 hästar + 2 föl samt 10 till under betes...
Svar
7
· Visningar
5 311
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan Vi ska anlägga en ridbana i höst. Där ridbanan ska läggas är det prima lerjord men naturligtvis finns det även grässvål och matjord. Har...
Svar
7
· Visningar
2 183
Senast: anni0301
·
Hästmänniskan i helgen flyttar jag min häst från ett gör det själv stall till helinakordering. skall bli spännande på det gamla stället har man...
2
Svar
23
· Visningar
2 492
Senast: Domino_s
·
P
Hästmänniskan Vad gäller vid köp av ponny/häst? Jag har hör olika versioner bla. att det är alltid två veckors öppet köp vid köp av ponny/häst. Är det...
Svar
6
· Visningar
1 163
Senast: schelin_j
·
L
Hästmänniskan I många trådar upplever jag att man frågar efter information som finns från ansvariga. Ibland ramlar man på riktigt bra och tydliga...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: lenven
·
P
Hästmänniskan Vore tacksam för hjälp på denna fråga. Skriver i detta forum då jag antar att många har erfarenhet av försäljning här. Stämmer det att...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Vad är det för typ av grus, makadam man ska ha? Området som måste fixas är ca 10 * 5 m. Tänkte skala bort ca 30 cm matjord, under den...
Svar
9
· Visningar
1 875
Senast: sweet_extraa
·
Anläggning Ni som har bra koll på det här med elstängsel: Jag har två hagar intill varandra. De brukar användas var för sig och har varsitt...
Svar
5
· Visningar
1 218
Senast: bigganl
·
Z
Hästmänniskan Om man har en massa ogräs i sina hagar - bl a stånds :eek: - hjälper det då att plöja upp och så ny vall,eller finns rötter och fröer...
Svar
8
· Visningar
2 756
Senast: Skogsola
·
Gnägg Detta e min älskling. F: -06. E: Akribori - Jaguar
Svar
0
· Visningar
104
Senast: carre10
·
Hästmänniskan Hej, jag skrev en tråd förut om att jag kanske skulle få hyra häst men inte hittade stallplats, inte så många som svarade i tråden men...
Svar
11
· Visningar
1 509
Senast: Melrose
·
Hästmänniskan Jag har en byggnad i min vinterhage som jag funderar på att göra om till ligghall. Nu använder jag det mest som förråd till stängsel...
Svar
9
· Visningar
1 682
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama