Hjälp med att hitta en speciell lag...

Sv: Hjälp med att hitta en speciell lag...

sån har jag aldrig set... hur funkar den?

kommer nog inte köpa heller eftersom det funkar som det är.

Så här funkar den

Strömmen av
bandinibrytarenyute.jpg

Strömmen på
brytarenybandini.jpg

Finna många olika "verktyg" både till trimer och röjsåg. Kolla på byggvaru/trädgårdsbutiker.

Såg att andra svarat med bilder!

Sen - att inte ha på elen (om inte stängslet fungerar ändå) kan bli dyrt och som värst medföra att hästen dödas och att någon oskyldig männsika drabbas kanske t om dör. Det finna många anledningar att ha bra staket.

Senast ändrad:

Det är jag mycket väl medveten om! Jag har bett om ursäkt flera gånger och de kommer få ersättning, men jag kan inte köpa det de vill ha och dra hem eftersom jag inte har nåt körkort och har 5 km till närmaste buss. Så jag måste vänta tills pappa är hemma.

Det som känns tråkigt är att de fortsätter att bråka med mig fast jag bett om ursäkt och erbjudit mig att ersätta och hjälpa till att fixa. Det var det första jag gjorde. Men de har förbjudit mig att rida på ställen och så nu, och det är allmänt dålig grannstämning och det är DET som känns tråkigt.

Men nu är det inte det tråden handlar om, jag har gjort en tråd om det också... Att jag inte vet vad de vill ha mer av mig, jag gör så gott jag kan men ibland kommer hästarna ut och då kan man inte göra mer än att be så mycket om ursäkt och fixa staketet och försöka förhindra det igen, samt ersätta skadorna. Men att de ändå är sura och ska "straffa" oss, det är det som känns så himla trist att jag vill veta vad jag och dem har för rättigheter.

Tillägger för alla: elen är varit konstant på sen de var ut. Nu är det oftast bara jag och pappa som tar hand om hästarna, men ibland så står det en till häst här i hagen och då har det hänt att elen glömts bort. Inte nu sen de rymde då, men innan. Därför skippade vi oftast elen innan. Skriver alltid på tavlan i stallet att elen är på och att man ska komma ihåg den, vet inte riktigt vad mer man kan göra... Vi är inte alltid hemma när nån annan är här och kan därför inte kontrollera att de kommer ihåg att sätta på elen efter sig.

Varför tillåter ni andra stänga av elen då ? el behöver man inte stänga av bara för man ska in/ut ur en hage.

Vi är inte alltid hemma när nån annan är här och kan därför inte kontrollera att de kommer ihåg att sätta på elen efter sig.
Elen ska alltid vara på! Det finns bara två undantag: när man arbetar med stängsling/reparation av stängsel och när hagen är tom. Att lära andra att sätta på/slå av elen är att tigga om att få rymmarhästar.

Det går enkelt att koppla så att grindar blir strömlösa då man öppnar om man har hästar som är rädda för grindar samt ordna stättor/genomgångar för människor.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 597
Senast: Mia_R
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 189
Senast: Linda_A
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 144
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 757
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve