Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Jag har lösdrift åt mina hästar, ingen stallgång där jag kan sadla etc, och ingen sadelkammare. Det är ett gammalt gris/kalvstall så...
Svar
17
· Visningar
2 301
Senast: Donkey
·
T
Hästmänniskan Hej Hur gör man för att få en bana fastare, vår är alldeles för mjuk. Vi har bara sand i backen här hemma, bor vid en ås...Vi gjorde...
Svar
12
· Visningar
2 840
Senast: lenven
·
Hästmänniskan På grund av årets bakslag och min personlighet så tror jag på ödet. Jag måste nästan göra det, för det måste liksom finnas en mening med...
2
Svar
29
· Visningar
2 316
Senast: Chili
·
Hästmänniskan Vad ska man tänka på??? Har troligen sålt ett ponnyföl, hingst, med full stam till Danmark, ska flytta vid 7 månaders ålder:D. Behövs...
Svar
1
· Visningar
769
Senast: hallon
·
Hästmänniskan Har försökt leta på jordbruksverkets sida men hittar verkligen inte minimimåtten för box! Någon som kan hjälpa mig vart jag hittar de?
Svar
9
· Visningar
7 250
Senast: Larsson
·
P
Hästmänniskan Hej!:) Vi tänkte så nytt bete i höst. Behöver tips på hur man gör. Bl.a. vilken ordning...?! Plöja, strö gräsfrön, och sen harva...
Svar
11
· Visningar
5 281
Hästmänniskan Jag vet att det finns en massa trådar om medryttare och om man ska betala eller ej.. Men i den här tråden vill jag bara veta hur ni som...
Svar
7
· Visningar
1 137
Hästmänniskan Har haft spekulanter här idag från vårt kära grannland. Är det nån här som har koll på vad jag som säljare behöver fixa? Jag vet att det...
Svar
6
· Visningar
2 908
Senast: athena
·
E
Hästmänniskan Vill veta vad det finns för utbildningar inom hästsektorn här i Sverige. Vet redan att det finns massvis med naturbruksgymnasier och...
Svar
3
· Visningar
864
Senast: sillys
·
A
Hästmänniskan Nu har jag kört fast, ska bygga stall med måtten 9,6 x 12 m. Vill få plats med 4 fölningsboxar, sadelkammare och ev. liten...
Svar
4
· Visningar
1 090
Senast: Amarone
·
Hästmänniskan Nu har jag äntligen hittat min häst !! Kändes så bra när jag & syrran provred för det här är den första hästen hittils som vi känt samma...
2
Svar
26
· Visningar
2 985
A
Hästmänniskan Tjolahopp! Bygger nytt stall i befintlig byggnad och igår fyllde vi boxväggarna med plank. Så nu är det bara överliggarna kvar, galler...
Svar
5
· Visningar
7 840
Senast: anni0301
·
Hästmänniskan Är det någon som kan svara på hur mkt. halm jag kan behöva köpa till mina hästar? Jag tänker ha ett lager torv underst och sedan...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: KungTulle
·
C
Hästmänniskan Håller på att både bygga ny ligghall och fylla upp utanför ingången till blivande ligghallen, så att marken ska vara lite mer i nivå...
Svar
4
· Visningar
1 781
Senast: happy lady
·
Hästmänniskan Vaknade i morse och hela ryggen var låst och jag hade ont. Det är ichiasnerven som spökar för mig. Är det något som man kan göra...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
13 671
Senast: Shudde
·
Anläggning Har tillbringat sommaren med att måla (som många andra) Här är resultatet!! Före: Efter: Det är två stall det ena är grönt...
Svar
3
· Visningar
1 261
Senast: Cronis
·
I
Hästmänniskan jag har suttit här o läst en massa trådar om ligghallar, uteboxar, stall o dyl. Jag har förstått att man måste ansöka om förprövning om...
Svar
7
· Visningar
1 562
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan Igår kväll uppmärksammade jag att min elapparat stod och larmade när jag och Pv skulle gå och lägga oss vid 00-tiden, vilket den inte...
Svar
12
· Visningar
1 952
Senast: aramis
·
Gnägg Jag och Erox tränar fälttävlan =)
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Annika88
·
Hästmänniskan Ni som har hästar på lösdrift, hur löser ni sommar resp vinterhage? Har ni två ligghallar, en i varje? Eller har ni stängslat så ni kan...
2
Svar
31
· Visningar
3 329
Senast: trofé
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar