Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan ja jag undrar om det är tillåtet att göra som så att i vinterhagen finns en lösdrift och 2 av de 4 hästarna är unghästar som går på...
Svar
1
· Visningar
770
Senast: bollen__
·
Svar
0
· Visningar
109
Senast: lillbeka
·
Svar
0
· Visningar
145
Senast: Lella
·
Ekonomi & Juridik Jag undrar vad som gäller vid handpenning vid köp av häst, det är så att det har varit en massa strul mellan mig och ägaren till min...
Svar
7
· Visningar
3 001
Hästmänniskan Jag och min sambo ska antagligen köpa vår drömgård. Ladugården är i dåligt skick, sne på ena änden av ladugården och lite rutten längst...
Svar
2
· Visningar
7 366
Senast: Tacitus
·
C
Hästmänniskan Jag undrar hur alla ni med egen verksamhet får det att fungera? Vad krävs? Vilken verksamhet har ni? saknar ni? Vad ångrar ni? eller...
Svar
5
· Visningar
1 210
Senast: sjoberga
·
D
Hästmänniskan Vet faktiskt inte, men visst borde jag kunna få ett nytt grönt kort, då jag har tappat bort/förlagt mitt gamla? Var liksom 11-12 år...
Svar
6
· Visningar
1 873
Senast: Dequines
·
Gnägg Tänkte att det skulle vara kul att lägga ut en bild på min kompis, Carlotta Da Riva :) :heart
Svar
0
· Visningar
163
Senast: Adelente
·
Gnägg Min häst Mr Huligan :D :heart !!
Svar
0
· Visningar
117
Senast: Mary91
·
H
Hästmänniskan Visste inte om jag skulle lägga denna tråd här eller på gnägg. Har insett att jag nog måste sälja min älskade lilla röda häst, då jag...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Tamzy
·
K
Ekonomi & Juridik Jag fick hem min nya pålle idag (super fin förresten :laugh: ) och han har inga som helst papper, jag har köpt honom från en här i...
Svar
1
· Visningar
2 001
Senast: Immer
·
Hästmänniskan Vi har en liten diskussion i stallet om hur mycket värme och luftgenomströmning som behövs, hur hästar påverkas av drag osv. Nu har jag...
Svar
0
· Visningar
1 935
Senast: kryckan
·
T
Hästmänniskan Någon som har detta i sitt stall? Fördelar? Nackdelar? Vad ska man tänka på?
Svar
5
· Visningar
3 604
Senast: a1agnlju
·
Ekonomi & Juridik I dagsläget kommer en tjej och rider min häst 1 gång/vecka. Hon mockar och fixar mat också. Nu skulle hon vilja rida 1 gång till/vecka...
2
Svar
35
· Visningar
2 877
Senast: RosaBananen
·
Ekonomi & Juridik Nu har jag hamnat i en liten besvärlig situation.. Har möjligheten att få en häst. Ett 6-årigt halvblod med bra stam (bl.a. Pilot-blod)...
Svar
9
· Visningar
1 481
Senast: Sar
·
P
Hästmänniskan Oh herregud, nu vet jag snart inte vad jag ska ta mig till! Det känns som om jag helt tappat lusten - borde jag kämpa eller är det lika...
Svar
5
· Visningar
1 079
Senast: norma5
·
H
Ekonomi & Juridik Om uppbindning: Får man binda upp hästen, tillfälligt, i ett utrymme (ex. stallgång) med för låg takhöjd? T.ex. när hästen ska göras...
Svar
11
· Visningar
1 723
Senast: hopp_o_galopp
·
T
Hästmänniskan Bor i nord östra skåne , men leker med tanken att flytta . Vart ska man flytta, vart finns det en bra hästkomun ,helst långt från...
2
Svar
35
· Visningar
4 088
Senast: Xoya
·
Ekonomi & Juridik Bakgrund: Jag har en häst som för tillfället är "oförklarigt halt" och som just nu går på "sista chansen". Alternativ behandling är på...
Svar
15
· Visningar
1 688
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama