Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Jag undrar hur ni har det i era stall, blir stallhyran billigare för en ponny än en häst? Blir det mycket billigare med A-ponny och...
Svar
12
· Visningar
1 838
Senast: pulkaskurk
·
Anläggning Hoppas att tråden ligger rätt. Jag funderar på att köpa ett sto som är oerhört spänd och stressad och därmed väldigt svår att fånga i...
2
Svar
20
· Visningar
3 931
Senast: Korven
·
K
Ekonomi & Juridik Jag har fått erbjudande om att ha ett kallblod på foder tillsvidare. Jag är dock skeptisk till om jag verkligen har råd, för jag är...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 479
Senast: cello
·
Svar
0
· Visningar
198
Senast: Oh_really
·
Svar
0
· Visningar
100
Senast: Diantha
·
L
Anläggning Hej Jag har som mål att driva en verksamhet som rehabiliterar hästar efter skador samt spa och träning för hästar när jag blir lite...
2
Svar
22
· Visningar
3 403
Senast: linuss
·
Ekonomi & Juridik Jag har min häst, ridtravare, på foder hos en tjej neråt i landet. Vi körde honom dit själva i fredags. Dagen efter ringer hon och säger...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
15 240
Senast: Blomskan
·
Hästmänniskan Funderade på att utöka gårdens lilla stall med 2 uteboxar och har googlat lite. Men innan jag bestämmer något tänkte jag kolla med de...
Svar
1
· Visningar
1 042
Senast: Masse
·
Anläggning Vilka färger är snyggast i stallet? Utanpå, på väggarna, i taket, på golvet, på krokar, allt möjligt helt enkelt! Vad tycker ni är...
2
Svar
33
· Visningar
5 498
Senast: MissFideli
·
Anläggning Jag har frågat min granne om jag kan få arrendera mark av honom och fått ett positivt svar. Problemet är att jag helst inte vill ha...
Svar
3
· Visningar
2 823
·
Hästmänniskan Bröt höger ben i början av december 2011. Halakde på jobbet(tidningsbud) Opererades med märgspik från knä till fot,4 skruvar. Benet var...
Svar
7
· Visningar
2 469
·
B
Hästmänniskan Nu vet jag inte om jag lägger detta rätt men antar att jag får hjälp att flytta det till rätt forum om det är fel. Vi köpte en...
Svar
10
· Visningar
1 364
Senast: betty1boop52
·
Ekonomi & Juridik ...hur gör ni då? Vad är det första ni gör med hästen, hur bedömer ni dess användningsområde/utbildningstillstånd, vad ni tänker på när...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: Mariaauto
·
Svar
0
· Visningar
121
Senast: Skylvik
·
Hästmänniskan Ponera följande; A bedriver uppfödning samt ridskola i mindre skala. På senare år har aveln gått på halvfart pga den dåliga marknaden...
Svar
3
· Visningar
1 096
Senast: Kallebus
·
Ekonomi & Juridik Hur lång tid brukar det ta för att få hem nytt ägarbevis när man köpt ny häst? Köpte häst den 22/12, men har inte fått det nya...
Svar
8
· Visningar
1 196
Senast: Kallebus
·
Ekonomi & Juridik Det är som så att jag har ett sto till salu, en ridskola har varit och tittat och tyckte bra om henne. Då hon är VÄLDIGT flockbunden...
2
Svar
23
· Visningar
3 221
Anläggning Jobbade åt en travtränare förut som har sina hästar i utebox, han hade då något slags jordgolv eller liknande och har spån. På vårkanten...
Svar
10
· Visningar
1 624
Senast: Vurre
·
Gnägg Galo hade en dålig dag. I
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Oh_really