KL
Två funderingar från mig.
Fundering nummer1:
Skulle du som ägare eller fodervärd stå för veterinärkostnader om hästen skulle bli skadad, sjuk o.s.v.?
Vad jag förstod så skulle fodervärden iaf stå för skoning, vacc och raspning men du för veterinärkostander?
För om så är fallet har hon ju inget att skylla på. Hästen är besiktigad ua., den går att rida på det sätt hon hade tänkt använda den till (och även mer än så som du beskriver).
Skulle knäna skapa problem så hästen blev halt (trots att det inte är troligt) påverkas inte hon ekonomiskt av detta då du står för veterinärkostnader (självklart påverkas hon dock av att behöva betala stallhyra ändå o.s.v). Då skulle hon även kunna lämna tillbaka hästen om det visar sig att den inte går att bruka.
Det är inget köp av häst som har genomförts, det är utlåning av häst. Stor skillnad enligt mig, många gör inte ens besiktning.
Fundering nummer 2:
Som du skriver i ditt första inlägg (?) säger FV att hon inte kan ha kvar hästen för att en annan häst skulle komma inom några dagar och ha boxen som FV skulle ha haft din häst i.
Detta gör mig misstänksam, har hon ens hyrt en box? Har hon gjort det så har hon ju säkert en uppsägningstid hos stallägare med?
Jag tror ju inte att de hyr ut en box till någon annan på 2 dagar när det precis har kommit en häst som ska stå där? Boxen är ju upptagen såvitt hon har betalat för den? Och det ser man väl till att ordna innan hästen står på stallplanen och iaf en månad framåt?
Jag menar, gick hon till stallägaren först innan hon kontaktade ägaren och sa, "nej tack, jag vill inte ha boxen, ni kan hyra ut den illa kvickt till en annan. Nu ska jag bara ringa ägaren och få dem att hämta hem hästen som står i boxen, efter två dagar".
Som ni ser verkar det rätt så långsökt och om det har gått till så, så är det ju en person som verkligen inte ska ha häst.