Stallfärger!

Sv: Stallfärger!

Håller på att bygga stall hemma.Det blir ett kallstall med två boxar.
Jag kommer att måla mitt stall i grått o vitt(grått nedtill o vitt upptill). Mycket snyggt med svarta detaljer till såsom täckeshängare, krokar osv..Såg att denna färgkomb. verkar vara populär:D Grått känns som en hyfsat "smutsvänlig" färg...

Jag tycker att trä är snyggt! :)

I mitt stall har jag dock målat vitt/grått. Grått nedre delen och vitt ovan, gäller även tak.

Svarta galler och detaljer är på väg att sättas in, har bara inte fått tummen ur.

226877_10150245115544434_768939433_8623822_5383155_n.jpg

Vitt och grått, innan hästarna kliat in sig och smetat ut med mat osv på väggarna :p

Här syns lite av en omålad dörr, med svarta detaljer.

394041_10150526756469434_768939433_10504782_464547581_n.jpg

Jag kommer att måla mitt stall i grått o vitt(grått nedtill o vitt upptill). Mycket snyggt med svarta detaljer till såsom täckeshängare, krokar osv..Såg att denna färgkomb. verkar vara populär:D Grått känns som en hyfsat "smutsvänlig" färg...

Ska även boxarna bli grå? :)

Nyfiken eftersom jag tänkt på en ungefär likadan färgkombo.

Såg nu att detta är så som jag har det också :p

Den gråa färg jag har nederst på väggar (+boxdörrar) är en lasyr, tycker det är en färg som inte smutsen syns så tydligt på eftersom lasyren ger en "melerad" effekt, om ni förstår vad jag menar! (Och sen heter "min" kulör "Molnskugga", vackert va!!);)

Har du bild/er? :)

Jag är nöjd med att ha det grått och vitt, men om det finns en färg som gör att smutsen inte syns lika bra så är det självklart intressant i och med att man ändå får måla om till våren/sommaren :D

Jag gillar oväntade färger och former på detaljer, och hade jag målat om vårt stall idag så skulle jag nog ha gjort väggarna neutralt grå och sedan lekt med roliga/annorlunda/utstickande/fräscha färger på krokar, hyllor, hinkar, krubbor, tavelramar, boxskyltar, sadelöverdrag, draperier etc.

Så här ser vår renoverade sadelkammare ut - basen är neutral och sedan går detaljfärgerna i rött, turkost och snorgrönt:

s026.jpg

s028.jpg

Senast ändrad:

Ska försöka fixa till några bilder på mitt stall:) Har haft stallet i 2,5 år nu, och vi har inte målat om någonting utan vi bara skurar ur stallet på sommaren. Tror lasyrfärgen skulle bli för mörk om man bättrade på den för varje år.

Jag tror nog att stallet där jag hade min ponny i somras hade den vackraste kombinationen av färger som jag hitintills sett.

stellasstableii_by_eldfuxen-d3f69jr.jpg

look_by_eldfuxen-d3fq9cq.jpg

Lampan är släckt så det ser lite mörkt ut, men det var det inte i verkligheten!

Viktigast är att det ser fräscht ut tycker jag. vilka färger man vill ha beror dels på hur stallet ser ut och vilka favoritfärger man har själv. Jag gillar grönt och har svart, grönt och vitt i stallet. Det finn också lite trärena väggar i vårt stall och de låter jag vara som de är. (tidigare var stallet svart och vitt)

Liknande trådar

Anläggning Jag behöver hjälp känner jag. Har varit i min lokala färghandel och försökt köpa färg till stallet men får olika svar av personalen. Jag...
Svar
9
· Visningar
701
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 172
Senast: a1agnlju
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 284
Senast: MML
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 119
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel