Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej! Ska när jag har möjlighet köpa häst, kan dröja men skulle gärna vilja ha era åsikter! Det kommer vara min första häst, trygg &...
Svar
14
· Visningar
2 022
Hästmänniskan Hej. Min dotter har ridit tre år på ridskola. Jag funderar på att köpa en ponny åt henne. Är det möjligt? Vi har råd, mén är hon för...
2
Svar
29
· Visningar
10 450
Senast: astronaut
·
Hästmänniskan Åkte av hästen i full galopp härom dagen och tillbringade kvällen på akuten med diverse röntgenundersökningar. Dock inga frakturer i...
Svar
11
· Visningar
2 440
Senast: RebelQueen
·
Ekonomi & Juridik Har varit delaktig som rådgivare till en köpare av en trevlig 8-årig dressyrhäst. Hästen såldes (för drygt en månad sen) för ett...
2
Svar
36
· Visningar
7 527
Senast: palle
·
Ekonomi & Juridik Hej, jag köpte en ponny nyligen och de jag köpte av hade inget ägarbevis (dock kvitto). Jag ringde till SPAF och frågade hur jag skulle...
Svar
6
· Visningar
1 495
Senast: Tacitus
·
Anläggning Jag blir galen på en av mina hästar, han blöter ner boxen något ofantligt och nu börjar det påverka boxväggen också. Han...
2
Svar
26
· Visningar
4 540
Senast: Equilina
·
Hästmänniskan Hej! Hoppas du kan hjälpa mig med mina funderingar :) Det blir lite långt men vore tacksam om du orkar dig igenom! Jag är en 20 årig...
Svar
8
· Visningar
1 781
Senast: Squie
·
Ekonomi & Juridik Hejsan! Jag undrade om det finns några andra sätt att städa hagen förutom med skottkärra och grep? Fick problem med ryggen då jag...
Svar
14
· Visningar
3 448
Ekonomi & Juridik Är det någon som vet vad man får betalt för att skicka en häst med slakttransport till typ Italien? Nej, det är inget jag är...
Svar
12
· Visningar
2 641
Senast: Trissa
·
Hästmänniskan Hur mycket är kostnaden sammanlagt för er som har ponny/häst och vad är det i sånna fall för sort/storlek och hur mycket behöver ni göra...
Svar
9
· Visningar
1 117
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan En gammal klasskompis mamma räddade ett varmblod från slakt för lite mer än 1 månad sedan och stallade hastigt upp honom hos mig med...
Svar
14
· Visningar
3 383
Senast: cirkus
·
Ekonomi & Juridik Har tänkt skaffa en foderponny men stallet jag vill ha i har ingen annan ponny bör jag då skaffa en sällskapsponny? Vet inte riktigt om...
Svar
1
· Visningar
900
Senast: skuggi
·
Anläggning Innan ni skriker ås kan jag meddela att jag sökt och läst den senaste timmen men inte fått svar på de frågor jag söker. Bor i södra...
Svar
6
· Visningar
2 191
Senast: sarla10
·
Hästmänniskan Efter tre år av bråk & krångel vänder jag mig till er kära & kloka bukefalister! Jag har nu stått i ca: tre år i ett stall med en...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
20 571
Senast: Jossantt
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästbitna vänner där ute! Mitt gymnasieval närmar sig och jag börjar inse att det snart är dags att bestämma mig för...
Svar
5
· Visningar
1 647
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Håller fortfarande på och planerar mitt lilla stall som kommer rymma 5 boxar och funderar över en del saker. Vad tycker ni...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 154
Senast: Sar24BB66
·
Ekonomi & Juridik Jag har 7 st hästar och jag har räknat lite på mina försäkringar, det kostar mkt bara i premie att jag kan köpa en ny häst varannat år...
Svar
19
· Visningar
2 987
Senast: Qvicka
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på femton år som just nu håller på att leta jobb och som så småningom, när jag fått ordning på mig ekonomi, ska köpa...
Svar
6
· Visningar
1 896
Senast: Bison
·
Anläggning Jag har tänkt sätta upp vindskydd till mina hästar. Har förstått att det numera inte är krav på förprövning om de bara är till för skydd...
Svar
1
· Visningar
1 653
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Ni som har eget stall, vad gör ni med hästbajset? säljer ni det? till vem? eller använder ni det hemma till gödsel? jag har hört att...
2
Svar
23
· Visningar
9 605
Senast: diabla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kalla hamburgare
  • Burkmat
  • Vad gör vi? Del CCVII