Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det behövs inte alltid så mycket. Jag besiktigade min fd häst och han var helt ua, men veterinären skrev som "bra att veta" att han hade stora utflytande hovar och att det var viktigt med god hovvård, men det var inget fel på hovarna. Vips så fick han reservation på alla hovarna...
Dom är nitiska som tusan. En häst jag köpte hade bortnött päls från sitt täcke och sin brösta. Fick då reservation mot hudsjukdomar! Tror det var Agria. Sedan finns det bolag som inte verkar bry sig alls. Försäkrade in en häst i Folksam nu senast (för 30.000 kr) och dom ville inte ens ha något besiktningsintyg!
Dom är nitiska som tusan. En häst jag köpte hade bortnött päls från sitt täcke och sin brösta. Fick då reservation mot hudsjukdomar! Tror det var Agria. Sedan finns det bolag som inte verkar bry sig alls. Försäkrade in en häst i Folksam nu senast (för 30.000 kr) och dom ville inte ens ha något besiktningsintyg!
Men vad har veterinären skrivit i besiktningsprotokollet för att det ska bli reservation mot hudsjukdomar? Det kan ju knappast stå pälsskav av täcke då...
Jag har också haft Agria på en häst med helt rena röntgenplåtar men ändå vägrade dom ta bort reservationen...
Dessutom ändrade dom min hästs A:1 försäkring till A:2 UTAN att informera om varför eller ATT dom gjort det
Framförallt detta att det kan finnas reservationer som ägaren inte vet om (hur det nu går till). Någon som vet var i försäkringsbrevet det skulle finnas? Fast med tanke på att så många inte haft en aning, först när en skada sker, får de en kalldusch, eller ja vid en försäljning... verkar som det är en bra taktik, att skriva reservationer som försäkringstagarna inte vet om, som gör att de tryggt stannar kvar, för att sedan inte få ut pengar som de borde... Bra affärsidé...