Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hästmänniska
Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)
Ekonomi & Juridik
Jag sitter i en tilltrasslad situation och undrar om jag också kan komma med ägaranspråk och därmed hindra att hästen avlivas.
Det...
Ekonomi & Juridik
Jobbar nu i Tyskland på ett underbart ställe, trivs superbra. Tar hand om 13 hästar, fodrar, mockar, in/utsläpp. Börjar 7.30 stallet är...
Ekonomi & Juridik
Finns det någon lagstadgad ångerperiod för tex inackorderingsstall, att man som hyresgäst känner att det inte är rätt även om inget...
Hästmänniskan
Jag är utbildad hästskötare och kollar ständigt vad det finns för jobb men börjar nästan ge upp. Hur tror dem att man ska kunna överleva...
Hästmänniskan
Jag har under mina år som hästägare börjar bli ganska inrutad med hur jag vill ha min häst. Nu vill jag gärna veta hur ert drömstall ser...
Hästmänniskan
Har en längre tid försökt sälja min ponny. Han är, i mina ögon ett kap. Han har många bra egenskaper och en otroligt kapacitet. Det som...
Hästmänniskan
Sitter och funderar på vad jag ska lägga upp för plan inom hästlivet för kommande år. Vad jag ska ha för mål och delmål både för mig som...
Hästmänniskan
Har ni några smarta tips för stallet, förvaring, uppbindning osv osv.?
Håller ju som sagt på att renovera mitt stall lite och försöker...
Ekonomi & Juridik
Jättekorkad fråga men om man använt hela veterinärvårdsförsäkringen, får man ut livförsäkringen om hästen trots all vård inte klarar...
Anläggning Nej definitivt inte. Det är så märkligt att jag hoppas att det bara inte är sant, eftersom som du skriver, det är inte ens logiskt beteende.
Hästmänniskan Kom att tänka på denna tråd när jag såg en 20 år gammal d-ponny säljas av verksamhet. Frisk, helt okomplicerad i allt osv. Över 100 000...