Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Jag har precis fått hem mina 2 Thermobar och skall nu ställa ut dem i hagen. Har tänkt att skydda dem på något sätt, bygga typ en låda...
2
Svar
27
· Visningar
6 417
Senast: Snowball
·
Hästmänniskan Jag vill flytta till en mindre ort, gärna runt skaraborg. Problemet är att jag är såpass lågavlönad att jag inte kan spara ihop lite...
Svar
9
· Visningar
1 445
Ekonomi & Juridik Vet någon om man får dra av hela momsen vid köp av b kortslastbil? Tänkte dra den i företaget som dock inte är ett hästföretag utan ett...
Svar
6
· Visningar
1 903
Senast: devere
·
Ekonomi & Juridik Mailade en veterinär klinik i min närhet då min "egna" veterinär inte kunde bestämd vecka för chippning och vaccinering utav årets föl...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 819
Senast: Highcat
·
Ekonomi & Juridik Vet att det funnits liknande trådar förr, men har sökt och inte hittat någon. Ska sälja en häst nu, något jag aldrig gjort förr så jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 833
Senast: Gimlan
·
Hästmänniskan Hej alla duktiga hästmänniskor! Ursäkta om det här är en dum fråga, men min hjärna vill inte samarbeta idag! :p Om jag har kollat...
Svar
16
· Visningar
1 329
Hästmänniskan När jag gick på ridskola, för sisådär 20-25 år sedan, så fanns det flera hästar som var kittliga på korset. Om man rörde dem där, så...
2
Svar
20
· Visningar
2 450
Senast: Tingeling
·
Hästmänniskan 5 Juni så avlivades min "sköthäst" som jag har haft i 4 år alla dagar i veckan. Jag saknar henne så himla mycket. Har skaffat ny...
Svar
6
· Visningar
1 166
Senast: Whiteangel
·
Anläggning Kommer inom par månader att flytta till gård, men först ska stallet renoveras. Tänkte då att detta självklart behöver en egen tråd på...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 828
Anläggning Finns det stängselstolpar som är formade som ett Y i toppen, eller har jag bara drömt? Vill ha såna, för att slippa göra mellangångar...
2
Svar
31
· Visningar
6 980
Senast: mackan
·
  • Låst
Hästmänniskan funderar lite om 84kg är för tung för en d ponny med mankhöjd ca 142cm.. han är bara 3 år . han är inte den smäckra typen utan ha...
Svar
2
· Visningar
1 235
Ekonomi & Juridik Jag funderar på att lägga till avelsverksamhet och förädling (dvs köpa hästar, utbilda och sen sälja dyrare) till mitt företag, i liten...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
9 714
Senast: Fiador
·
Hästmänniskan Funderar på att börja rida igen efter ca 15 års uppehåll. Vad kan vara vettigt att reda på innan man börjar? :D Förutom kring hur...
Svar
3
· Visningar
1 026
Senast: Skywalker
·
Gnägg Drömde ni, liksom jag, om egen häst redan som barn? Hur såg denna drömhäst ut? Blev det så? Jag hittade i somras mina gamla...
2
Svar
28
· Visningar
4 429
Senast: Svarta
·
Anläggning Vi tänkte renovera ett stall men vi vet inte riktigt hur vi ska göra med golvet. Där är en höjdskillnad på ca 1 dm där vi hade tänkt ha...
Svar
6
· Visningar
1 607
Senast: Trissa
·
Anläggning Hej! Vi har till sommaren tänkt anlägga en ridbana, vi funderar på paddex. Jag vill gärna höra vad ni som har erfarenhet av paddex...
2
Svar
30
· Visningar
11 599
Senast: supersonic
·
Hästmänniskan När anser ni att man är kunskapsmässigt redo för att bli medryttare? Jag har ridit i 3 år, vilket jag vet inte säger så mycket om vad...
Svar
11
· Visningar
4 748
Senast: hier
·
Gnägg Hej! Visste inte var jag skulle posta detta så det får bli här. Jag undrar vad ni tycker om att byta namn på en häst? Tex om jag...
Svar
15
· Visningar
3 120
Senast: Apollo
·
Hästmänniskan Ni som har häst och barn i skolåldern - är barnens önskemål och behov något ni prioriterar när ni väljer stall till er häst? Här vänder...
Svar
2
· Visningar
977
Senast: Lollis
·
Hästmänniskan Som rubriken säger; Kan man läsa hästskötarutbildning eftergymnasialt, alltså typ som yrkeshögskolelinje också? Jag försökte att...
Svar
3
· Visningar
1 532
Senast: mafias
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama