Kallhyra eller helinackodering?

Sv: Kallhyra eller helinackodering?

Nej du kan inte göra avdrag för dina hästar sål änge de inte genererar del i inkomst som någon skrev. Ex. du har en nordsvensk som drar timmer och ni säljer ved, eller en ardenner som plöjer åkrar ni tar hö på. Det är endast arbetshästraser som går att göra avdrag för som jag förstått, du kan således inte ha en arab som plöjer och göra avdrag för den (tror de har genomskådat ett o annat på skatteverket ;) ).
Bedriver du däremot avel som ger inkomst får du ha dem i firman o göra avdrag för.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Ni som är inackorderade eller har inackorderingar.. Har funderingar kring både prissättning och formulering.. Jag har2 st...
2
Svar
31
· Visningar
2 948
Ekonomi & Juridik Vi har ett litet stall på gården med 3 boxar. Vi har en häst och en familj vi känner har två hästar här. Än så länge så har de stått...
2
Svar
26
· Visningar
4 481
Senast: Casacha
·
Anläggning 1. Ett eget stall som ni får husera över som ni själva vill (du & en riktigt nära kompis) i stort sett i alla fall, ni hyr det så vissa...
Svar
12
· Visningar
1 882
Senast: YorkWann
·
Ekonomi & Juridik Hur man hyr ut en boxplats på ett ok vis som privatperson är min grundfråga. Jag har försökt googla och läsa men nu är jag verkligen...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
11 360
Senast: L8P8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp