Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De kanske gillar att ha en dumbom med när det gäller "udda" och extremt smala sporter så att tv-tittarna kan känna igen sig och experten kan berätta utifrån en dumboms perspektiv. Ingen som ser något så dumt som ridsport på TV kan ju rimligen veta vad det handlar om så två experter vore totalt slöseri. Ingen skulle fatta.
Ishockey tex vet ju alla tv-tittare exakt hur det går till så där behövs ingen dumbom och så skulle hon ju låta korkad och bli irriterande för tv-tittarna till råga på allt.
Finns en kommentator på Eurosport som inte heller verkar veta vad han pratar om men han kanske får betalt per ord för maken till svammel och felsägningar har jag inte hört från någon annan. Kommenterar han så tittar jag oftast inte ens på sändningen. Där är det verkligen noll koll
Jag är petig med användandet av det svenska språket och vill åtminstone att rätt termer ska användas. De får ju faktiskt lön för att sitta där då kan de väl åtminstone lära sig de rätta uttrycken
Jo jag var ironisk, ett försök till i alla fall. Och så försökte jag spela på en gammal journalistgrej som var vanlig under 90-talet: invandrare, handikappade, kvinnor och andra minoriteter var en inte helt ovanlig typ av mening i media .
Så skämtet är, det spelar väl ingen roll hur många kvinnor som håller på med ridning, det är ju fortfarande en minoritetssport, kvinnor är redan en "minoritet" och bara en minoritet män rider .
Tidningarnas sportbevakning ska vi nog inte diskutera för då får jag hjärtinfarkt. Säger bara SvD där man högst motvilligt har med ridsport men gärna låter Jonas Arnesén skriva om avdankade tennisstjärnor och tennisnyheter i största allmänhet som med en normal prioritering möjligen skulle platsa i en förbundstidning. Man undrar ibland om karln sitter med skandalbilder på SvD:s ledning från någon julfest som han hotar publicera om han inte får sina artiklar införda...
Ja jag är så pass trött på det så jag tittar inte ens. Som westernryttare hade jag ju hoppats på att vi lämnat "vilda västern" bakom oss...men icke
.. och det var inte bara kommentatorns fel (då talar jag om "proffset"). Men det ENDA hon kunde klämma ur sig i frågan om vad westernridning är så var svaret:
"Fart.....och...fläkt???".
Tack. Läs på. SNÄLLA MÄNNISKA. Så tappad bakom en vagn kan man inte vara, speciellt inte när man talar om en sport så OFFENTLIGT inför så många gröna och erfarna människor inom ridsporten och utanför.
Sedan så spädde tyvärr uppvisningsnumret på Vild västern ännu mer (Tournamentum??) genom att ha High chaparal-outfits och rida hästarna stirrigt och flajsigt. Jag trodde vi hade kommit förbi den delen.