Daisy
Trådstartare
Sv: Köpa häst som väver?
Har eget stall med bara ett par hästar, så det är en lugn miljö där det bara är vi i familjen som håller till. Fördelen är också att jag själv kan anpassa utetider, men man vet ju aldrig om det räcker.
Märkte ni av om eran häst fick några fysiska problem av vävningen? Vissa hävdar att det inte sliter nämvärt på benen, men känns som det borde bli nån typ av förslitning?
Beror helt på vad jag kan erbjuda hästen. Vårt fullblod vävde hysteriskt i alla stall med spring. När vi flyttade till eget var det vara innan utsläpp på morgonen.
Han klarade inte ens de mindre stallen med flera människor som trafikerar, det blir ändå en hel del att titta efter.
Jag hade avstått om jag inte hade vettiga uppstallningsmöjligheter för en stressad häst.
Har eget stall med bara ett par hästar, så det är en lugn miljö där det bara är vi i familjen som håller till. Fördelen är också att jag själv kan anpassa utetider, men man vet ju aldrig om det räcker.
Märkte ni av om eran häst fick några fysiska problem av vävningen? Vissa hävdar att det inte sliter nämvärt på benen, men känns som det borde bli nån typ av förslitning?