Thermobar- hur stor?

Sv: Thermobar- hur stor?

Halvt kl

Hur varmt blir vattnet igentligen i en thermobar? O_o Jag har en hemmagjord variant och har aldrig riktigt kollat på " riktig" på det. Någon vänlig själ som kan upplysa mig?



och plötsligt hittade jag svaret ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Thermobar- hur stor?

Vattnet i min termobar blir inte varmt överhuvudtaget- det är iskallt och håller sig bara preciiis från att frysa ihop.
 
Sv: Thermobar- hur stor?

Vattnet i min termobar blir inte varmt överhuvudtaget- det är iskallt och håller sig bara preciiis från att frysa ihop.

Har du en riktig thermobar och inte en kopia?
Är det orginalet skulle jag reklamera.

Thermobar brukar hålla en vattentemp på ca 13 grader när jag kollat det.
 
Sv: Thermobar- hur stor?

Jo det är en riktig, men jag har för mig det stod i instruktionerna att man måste fylla med ljummet vatten om man vill att det ska hålla sig ljummet. Jag fyller med iskallt vatten direkt från brunnen.
 
Sv: Thermobar- hur stor?

Jag har en TB80 till en liten häst och en shettis. De går på lösdrift och jag fyller den kanske 2-3 gånger i veckan på vintern. Om det kan ge någon hint!
 
Sv: Thermobar- hur stor?

Jo det är en riktig, men jag har för mig det stod i instruktionerna att man måste fylla med ljummet vatten om man vill att det ska hålla sig ljummet. Jag fyller med iskallt vatten direkt från brunnen.

Vi fyller också med iskallt vatten direkt från brunnen (det är det enda vi har) men alla våra thermobars i olika storlekar värmer upp vattnet så det blir ljummet.

Låter som att din inte värmer som den ska tycker jag.
 
Sv: Thermobar- hur stor?

Jag har i alla fall 65liter till en liten häst, en liten b-ponny och en shettis. Fyller på en gång om dagen. Dom går på lösdrift.
 
Sv: Thermobar- hur stor?

Jag fyller också med iskallt vatten i vår thermobar, och det blir ljummet. Eller ja, inte kallt i alla fall. Jag tror att det står på hemsidan vid vilken vattentemperatur som termostaten ska slå av. Vår thermobar är 5-6 år gammal, men den håller vattnet ljummet.
 
Sv: Thermobar- hur stor?

Hur varmt vattnet blir beror nog till viss del på hur kallt det är ute. I morse var vattnet inte ljummet i min Thermobar men då var det ju -22 ute.
 
Sv: Thermobar- hur stor?

Jag har 3 islänningar på lösdrift. En " vanlig blja på ca 50 l och en TB på 65 liter, jag rengör och fyller på nytt varannan dag. Hästarna dricker först ur den vanliga baljan där vattnet är lite kallare . Bor i Skåne så egentligen har jag inte behövt TB:n ännu:)
Hej från Hambo
 

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 095
Senast: Cambrie
·
Anläggning Hur stort klarar sig era 700kgs hästar på? Jag vet att det är en omöjlig fråga men någon har väl erfarenhet. Min vuxna ardenner/pre kan...
Svar
4
· Visningar
766
Senast: Luff
·
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
2 058
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Har en 15 åring som fått sin första foderstrupsförstoppning någonsin. Kom in från hagen, förmodligen lite uttorkad pga varmt väder och...
Svar
7
· Visningar
1 019
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp