Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Hej Jag skulle behöva lite råd. Jag blev tvungen att lämna min häst till ett försäljningstall efter att jag blivit arbetslös och...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 251
Senast: ajdidodii
·
Hästmänniskan Har en häst på 160 cm hög. Var och tittade på en box som hade måtten 2,45 x 3,30. Är det godkända mått eller för litet? Vet att ju...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Har drömmar om att anlägga en körplan på en del av en åker, det finns inte mycket att välja på utan den kommer att hamna där det är lite...
Svar
7
· Visningar
1 379
Senast: Sar
·
Ekonomi & Juridik Jag hämtade ett paket på posten idag där faktura låg i, inget konstigt med det. Men det jag reagerade på är att varan kostar 360 och...
2
Svar
22
· Visningar
4 018
Gnägg Hej alla. Jag är ny här på forumet och det är skönt att komma in här i värmen. Jag är mycket ute på internet och letar efter sidor och...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: hier
·
Hästmänniskan Som rubriken lyder, skulle ni köpa en häst med konstaterad ocd? Jag är intresserad av en häst, ett kallblod, som passar mig på alla...
2
Svar
31
· Visningar
4 904
Senast: Gabby_Ossi
·
Gnägg För ett tag sedan när jag var hemma hos mina föräldrar och rotade i lite lådor hittade jag en gammal bok där jag hade fyllt i lite...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 615
Senast: Myzan87
·
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag funderar på vad för typ av föreläsningar det finns intresse för, vad vill man lära sig för att förbättra arbetet med...
Svar
5
· Visningar
1 060
Senast: Snubbelfot
·
Hästmänniskan Jag vill utveckla mig i min hästhantering framförallt. Men hur hittar jag sånna kurser? Jag jobbar heltid och har katter hemma, så det...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: EliOtt
·
Gnägg Dags för en tråd med årets julkort, eller vad tycker ni? God Jul från Pebs och mig!
Svar
10
· Visningar
1 453
Hästmänniskan Jag fick då en Polar Loop i julklapp, och jag gillar den skarpt:). Men jag märkte ju ganska omgående att den tolkar både ridning och...
Svar
2
· Visningar
1 263
Hästmänniskan Hej Köpte min då 4 åriga häst i februari 2013 Hästen har haft många problem sedan dess tyvärr. Började vid våren då gräset kom...
Svar
1
· Visningar
1 593
Gnägg Har suttit och tittat på Stockholm Horse show i helgen och tycker att det är pinsamt att ha en kommentator som inte har en aning om vad...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 948
Senast: Norna
·
Ekonomi & Juridik Om man köper en häst väldigt billigt, utan besiktning, och sedan ska sälja den vidare ett par veckor senare och den nya köparen väljer...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 205
Senast: Niela
·
Ekonomi & Juridik Jag sitter i en tilltrasslad situation och undrar om jag också kan komma med ägaranspråk och därmed hindra att hästen avlivas. Det...
Svar
18
· Visningar
3 624
Senast: kryddelydd
·
Ekonomi & Juridik Jobbar nu i Tyskland på ett underbart ställe, trivs superbra. Tar hand om 13 hästar, fodrar, mockar, in/utsläpp. Börjar 7.30 stallet är...
Svar
16
· Visningar
3 417
Senast: Smurfoff
·
P
Ekonomi & Juridik Finns det någon lagstadgad ångerperiod för tex inackorderingsstall, att man som hyresgäst känner att det inte är rätt även om inget...
Svar
3
· Visningar
1 274
Senast: prallan
·
Hästmänniskan Hejsan vad tycker ni att jag ska göra.? Skaffa en foderhäst eller ska jag köpa en häst? Jag har mycket tid pengar har jag kanske inte...
Svar
14
· Visningar
2 029
Senast: annie_cool
·
Hästmänniskan Är det möjligt att tolka med icke- inkörd häst , dock tömkörd ? Hur går man isåfall tillväga?
Svar
7
· Visningar
2 237
L
Hästmänniskan Jag är utbildad hästskötare och kollar ständigt vad det finns för jobb men börjar nästan ge upp. Hur tror dem att man ska kunna överleva...
2
Svar
32
· Visningar
8 800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Djuridik
  • Hur firar ni jul?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat