Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik Vet ej vart jag ska lägga tråden. Men har lite frågor som jag skulle vilja få besvarade/spånade om. Om personen som arrenderar stallet...
2
Svar
36
· Visningar
2 919
Senast: Piquer
·
Hästmänniskan Hej! Ska ju söka gymnasiet snart och tänkte fråga om någon gått på Vreta? Varit där på prova på dag och det kändes bra och allt men hur...
Svar
6
· Visningar
1 079
Hästmänniskan Nu är jag här igen, ni som kanske läst mina tidigare trådar känner till min trassliga arbetssituation med en fruktansvärd kollega. Hur...
2 3
Svar
52
· Visningar
16 201
Anläggning Är någon av dessa armaturer godkända att använda i stallet? Det står ju lämplig för djurstallar, men är det verkligen säkert? Vet andra...
Svar
4
· Visningar
3 164
Senast: Bokkenokke
·
Gnägg När måste man boka biljett för att inte behöva sitta högst upp i hörnet bakom en stolpe? :D Har aldrig varit där men tänkte kanske göra...
Svar
6
· Visningar
504
Senast: zassoo
·
Hästmänniskan Det finns ju 'värmekabel', med stickpropp, som är gjord för att linda runt vattenrör t ex. Kan man använda den runt plastkar/plasthinkar...
2 3
Svar
53
· Visningar
16 903
Senast: Fibusen
·
Anläggning Ja vet inte hur jag ska beskriva det bättre... Har begåvats med två travare som varje natt bygger mysiga gropar mitt i boxen, ända ner...
Svar
9
· Visningar
1 226
Hästmänniskan Jag vet inte var jag ska lägga denna tråd, hoppas att det är okej här! Vi har tittat på gårdar i och runt Vara trakten. Nu till våra...
Svar
9
· Visningar
1 189
Senast: Pancakes
·
Hästmänniskan Tänkte bygga en egen värmebalja till vattnet i vinter med hjälp av dubbla tunnor och en värmekabel. Någon som gjort liknande? Förra...
Svar
9
· Visningar
3 290
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Jag känner mig ofta kass på att rida och kommer liksom aldrig upp till vad jag anser vara lägstanivå, d.v.s. kunna rida en häst stadigt...
Svar
19
· Visningar
1 648
Senast: Cilva
·
Gnägg Jag sitter och försöker hitta motivationen för att åka och hämta hö vilket är det tråkigaste jag vet. Jag har mest av allt lust att...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
5 800
Senast: Novalisa
·
Gnägg Jag har ett gäng gamla bilder, troligen från början av 80-talet men kan kanske vara 70-tal från några olika tävlingar som bör vara i...
Svar
1
· Visningar
1 018
Senast: Pazuzu
·
Hästmänniskan Jag skulle behöva lite tips på träning jag kan göra, främst hemma, för att öka rörligheten i höfterna och stärka bålen.
Svar
0
· Visningar
469
·
Ekonomi & Juridik vi måste snart ta bort en av hästarna i stallet. Hur gör man? Alltså sen, när med papper och sånt? Avregistrera? Passet? Den har...
Svar
4
· Visningar
1 162
Senast: Fille
·
H
Ekonomi & Juridik Jag har kommit på ca 10-15 nya hästtäcken, som idag inte finns på marknaden. Det är ny design och på vissa täcken är det även en ny...
Svar
15
· Visningar
3 830
·
Hästmänniskan När jag kör till och från hoppträningen en kväll i veckan så har jag råkat skrämma upp mig med att tänk om jag krockar med hästen i...
2
Svar
29
· Visningar
2 927
Senast: Gnapp
·
Hästmänniskan Jag är intresserad av att köpa en fin häst. Hästen ska såklart veterinärbesiktigas. I priset ingår besiktning. Jag ville helst anlita...
2
Svar
25
· Visningar
3 030
Senast: Fille
·
Anläggning Ett isolerat stall, alla hästar har minst ett utetäcke på sig. Vad är det farliga i drag? Jag tänker att frisk luft är viktigt (känns...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 592
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Ni som har eller har haft depression eller liknande diagnoser, hur lever ni era hästliv? Jag har under 10 års tid varit inne i...
Svar
11
· Visningar
1 113
Hästmänniskan Jag är nyfiken på erfarenheter från familjer (med barn) där en part skaffat häst utan att tidigare ägt en inom relationen. Jag lobbar...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: Rumbla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka