Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Just nu är hästarnas lösdrift en utbyggnad på baksidan av stallet men jag skulle vilja ha den ytan till annat. Så jag tänkte i sommar...
Svar
3
· Visningar
1 368
Senast: BillieJean
·
Anläggning Har dragit ikring med sånna tunnplåts skottkärror för länge nu. Det enda positiva med de är att de inte väger nått, annars så vet jag...
2
Svar
24
· Visningar
5 084
Senast: Magnum
·
Ekonomi & Juridik Var och mätte mina ponnier i veckan och än igen förfasades jag över priset. 1.100:-/ponny (450:- till kliniken, 450:- till mätaren...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 321
Senast: Zamira
·
Gnägg Det är ett uttryck som man hör ibland, "man får den häst man behöver", och det tänkte jag att vi kan spåna lite kring. Du införskaffar...
2
Svar
33
· Visningar
3 359
Senast: Heulwen
·
Anläggning Ni som har topplagret på er ridbana ovanför marknivå eller att ni har lagt gruset/stenmjölet direkt på grässvålen - har ni ramat in...
Svar
12
· Visningar
7 376
Senast: tara
·
Anläggning Jag har mina hästar på lösdrift. På gården finns stall med tre boxar (och ingen direkt möjlighet att bygga fler). Stallet används...
Svar
10
· Visningar
1 551
Senast: ylvalill
·
Hästmänniskan Berätta gärna om era erfarenheter kring detta om vad alla som inte är hästmänniskor anser om sånt som har med hästar att göra. Kan vara...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
10 570
Senast: Lavinia
·
Anläggning Det är så att jag, min sambo å vän ska hyra ett stall med 8 boxar varav vi själva har 3 hästar så de är 5 boxar kvar.. värmd...
2
Svar
39
· Visningar
3 719
Senast: Fille
·
Gnägg Blir det inget lotteri/ ingen lotterihäst på Göteborg Horse Show i år? Har jag missat varför? Någon som vet?
2
Svar
26
· Visningar
3 156
Senast: tolksele
·
Anläggning Vi ska låta uppföra en lösdrift på ca 50 kvm. Det ska gå avelsston och föl där. Vi är totalt ohändiga så vi måste ha en byggfirma som...
Svar
5
· Visningar
985
Senast: Tajger
·
Ekonomi & Juridik Jag skapar denna tråd i hopp om att kunna hjälpa en av tjejerna i mitt stall vad hon ska göra. Ska försöka återge fakta så gott jag kan...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
10 100
Senast: athena
·
Anläggning Vad är ni villiga att betala i stallhyra, ( Box & endast höensilage ingå, ej spån) iaf ni måste göra all stalltjänst på egenhand, dvs...
2
Svar
36
· Visningar
2 898
Senast: LenaH
·
Ekonomi & Juridik Är intresserad av att importera min nästa häst och har fått prisuppgift från ett företag där priset var i euro + moms. Någon som vet hur...
Svar
16
· Visningar
1 122
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Läste i en annan tråd att passet skall fyllas i varje gång hästen id-kontrolleras. Gäller det även på tävlingar? Min häst får chipet...
Svar
1
· Visningar
739
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Det blir inte alltid som man önskar när det gäller hästköp.. Vi köpte en svensk unghäst för två år sedan som vi red in och började träna...
Svar
3
· Visningar
2 703
Senast: Ridinglady
·
Hästmänniskan När ni gör saker, hur mycket litar ni på er magkänsla? Kom tänka på det igår. Vårt stall ska ta ut en tandläkare från trakten och...
2
Svar
22
· Visningar
2 025
Senast: tara
·
Gnägg Armani Honnoveranare/Oldenburgare 1999, 22 juli Säva ridcenter
Svar
0
· Visningar
200
Senast: Wendy1000
·
Hästmänniskan Trots att jag har flera års erfarenheter så kommer det stunder där jag ifrågasätter och kritiserar mig själv, samt känner mig som en...
Svar
14
· Visningar
1 562

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka