Det där med lösdrift har jag också träffat på folk som har svårt för. Jag har haft häst på lösdrift, för några år sedan, och kommentarerna kom då och då.
"Men, får hästarna inte komma in ens när det blir mörkt? "
Eh. Nope.
"Men, fryser de inte på natten då?"
Nej, alltså... Skulle de frysa beror det ju inte på tiden på dygnet, om jag säger så.
"Men, nu när hästen kommer in i det varma mysiga stallet måste den väl få hö?"
Nja, alltså, hästen ska stå inne en timme medans jag rider den andra hästen och har fri tillgång i hagen. Tror inte det.
"Men är den ute på natten också?! Stackars häst "
Annars så är det mest de lustiga människorna som bara måste berätta för mig att man ju kan RIDA på hästen Typ som när jag var ute och gick med en ridskoleponny som varit skadad och precis fått börja röra på sig. Dessutom ett par storlekar för liten för mig. Eller som då jag tog med en av hästarna i stallet på en joggingrunda. Eller gick med en helstissig häst som haft boxvila några månader p.g.a. sjukdom. "Du, du vet att man kan rida på såna där va?"
Nej, vad säger du? Kan man?
"Men, får hästarna inte komma in ens när det blir mörkt? "
Eh. Nope.
"Men, fryser de inte på natten då?"
Nej, alltså... Skulle de frysa beror det ju inte på tiden på dygnet, om jag säger så.
"Men, nu när hästen kommer in i det varma mysiga stallet måste den väl få hö?"
Nja, alltså, hästen ska stå inne en timme medans jag rider den andra hästen och har fri tillgång i hagen. Tror inte det.
"Men är den ute på natten också?! Stackars häst "
Annars så är det mest de lustiga människorna som bara måste berätta för mig att man ju kan RIDA på hästen Typ som när jag var ute och gick med en ridskoleponny som varit skadad och precis fått börja röra på sig. Dessutom ett par storlekar för liten för mig. Eller som då jag tog med en av hästarna i stallet på en joggingrunda. Eller gick med en helstissig häst som haft boxvila några månader p.g.a. sjukdom. "Du, du vet att man kan rida på såna där va?"
Nej, vad säger du? Kan man?