Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Gnägg Nu när man har en liten bebis så får man ju snällt vänta på att maken ska komma hem innan man kan rida. Dock blir det bara på helger och...
Svar
17
· Visningar
2 134
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Hur gör man ? Hur hittar man stall . Mindre lugna stall på landet inte de stora anläggningarna. Hur hittar man ett bra hem åt sin häst...
Svar
12
· Visningar
1 334
Senast: aramis
·
Hästmänniskan Hej!Är en 21 årig tjej som haft uppehåll 1 år är en rutinerad ryttare .. Nu är de så behöver lite råd var och provred en välriden fin...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 512
Senast: Thatgirl
·
Hästmänniskan Jag är en 17 årig kvinna som ridit sedan barnsben, för tre år sedan bestämde sig min familj för att flytta ut till en hästgård för att...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 444
Senast: nickan1
·
Hästmänniskan Jag har min häst inackorderad i ett kallstall och betalar dyr stallhyra. Nu på vintern har jag fått lära mig att det inte fungerar att...
2
Svar
38
· Visningar
7 186
Senast: nejlica
·
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja ha lite tips på bra och läsvärda böcker. Ja, om hästar såklart! Både ridning, hantering, och psykologi är...
Svar
7
· Visningar
1 026
Senast: Ponnytant
·
Anläggning Hej, har en fråga angående spaltgolv. Spaltgolv som man egentligen har till kalvar/kreatur, får hästar gå på sånt? Eller måste man ha...
Svar
11
· Visningar
1 991
Hästmänniskan Hej jag hoppas att jag postat denna tråden i rätt forum. Vi har 1 1/2 ha mark som är väldigt blöt. Det rinner en bäck igenom och vi...
Svar
7
· Visningar
1 079
Senast: Soraya12
·
Anläggning Jag har ett kallstall hemma som inte har nåt vatten. Hur mycket jobb och kostnader tror ni som kan att det kan tänkas gå åt? Hade tänkt...
Svar
17
· Visningar
1 852
Senast: tara
·
Anläggning en ny liten häst flyttade in, kontrakt skrevs och stallregler överlämnades skriftligt samt diskuterades. I dem står bl a att alla...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 956
Senast: Jejjessica
·
S
Hästmänniskan Hejsan! Jag undrar om det är fler än jag som har tänkt att avlägga provet för yrkesdiplomet inom sinom tid? Finns det många här som...
Svar
15
· Visningar
3 208
Senast: MattiZ
·
Hästmänniskan jag har bestämt mig för att importera en häst från Irland. Jag söker en allround häst som inte behöver ha varken stam eller...
Svar
0
· Visningar
695
Senast: Rumbla
·
Gnägg blev lite fundersam idag då jag som vanligt letade efter turridning i skottland. hittade ett ställe i närheten av ett av mina resmål som...
Svar
9
· Visningar
3 189
Senast: MnM
·
Hästmänniskan Vet inte om tråden hamnar rätt nu.. Jag skulle vilja höra lite erfarenheter från er! Jag ska ev åka och titta på en irländare...
Svar
15
· Visningar
7 187
Senast: FiVi
·
Hästmänniskan Ingen aning om var tråden ska ligga, chansar här. Jag har en häst importerad från Norge, 2010 om det är av betydelse. Har hela tiden...
Svar
5
· Visningar
1 419
Senast: Centaur
·
Gnägg Att köpa ny häst medför dubbla vardagliga kostnader vilket jag är medveten om. Är 20 år och har en tävlingshäst som jag efter många år...
2
Svar
23
· Visningar
3 059
Senast: lil-sis
·
Anläggning Behöver lite hjälp... Har ett stall på gården där.jag bor, betalar själv 1000 kr i månaden till ägarna för el/hyra o så får jag göra som...
2
Svar
22
· Visningar
2 413
Senast: doleron
·
Ekonomi & Juridik Vad gäller/händer när en häst har en reservation i en försäkring? Går det någonsin att få bort en reservation, om så är fallet, hur...
Svar
13
· Visningar
1 612
Senast: kryddelydd
·
Anläggning Vad finns det för brandvarnare som skulle kunna fungera i ett uthus? Vårt hus ligger hörn mot hörn mot (1,5 m ifrån) vårt ena uthus som...
Svar
7
· Visningar
3 541
Svar
0
· Visningar
464
Senast: Emsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp