Vilka märkningar som innebär vilka godkännanden hade jag, om jag var TS och funderade på halvannan kilometer litet snöig grusväg, fäst ganska litet avseende vid. Jag skulle fundera mer över den faktiska situationen, och över vilka risker som eventuellt skulle kunna förekomma. Litet pragmatiskt sådär.
Skulle jag själv köra försiktigt 1,5 km med häst i släp på en snötäckt grusväg här i grannskapet nu i eftermiddag så har jag svårt att föreställa mig att olycksrisken skulle påverkas öht av huruvida transportens däck har rätt märkning (och dubbar) eller ej.
Däremot skulle jag sannolikt göra en annan bedömning om det handlade om tio mil landsväg i okänt väglag. Jag tror på rimlighet, omdöme och riskmedvetenhet framför slavisk lagefterlevnad i alla lägen.
Jag går mot röd gubbe också ibland. Men det är ju bara jag, inget jag skulle uppmana någon annan att göra.