Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet faktiskt inte, det är väl så att det känns som om allt står still, har ridit många år och som om man varje vinter tränar och rider med samma uthållighet. Saknar nog både nya ridvägar och lite andra människor skulle jag tro. Ridhus för att under en tid lätt kunna delta i träningar. Nu åker jag 1 gång i veckan till ett ridhus, men inte alltid för att rida för tränare.
motivationen har varit i botten väldigt länge och hade det inte varit för att jag har 2 hästar och dålig ekonomi så hade jag tagit ridhästen och stallat in vid ett ridhus för länge sedan.
har 2 jobb och får ut ca 8000kr i månaden . hö och hovslagare äter snabbt upp merparten.Om man nu inte bor i någon storstad. Här runt behöver du inte ha speciellt dålig ekonomi för att inte ha råd med ridhus-plats :-(
har 2 jobb och får ut ca 8000kr i månaden . hö och hovslagare äter snabbt upp merparten.
stallar jag in mig i ett bra stall med ridhus så räknar jag att det går på 2500kr, vilket är mer än en 1/4 av min lön och inte så försvarbart. hade jag lyckats få ett halv eller heltidsjobb så hade jag flyttat direkt
Det problemet har ju alla som står länge i samma stall inackorderad, samma ridvägarHar två inackorderingar, men längtar efter nya ridvägar .
Det var ett bra tips att kanske ta några månader på sommaren någon annanstans för att få nya ridvägar! Det ska jag klura mera på!Vintern i Sverige är mörk och kall och... mörk.
Jag vet inte vad du har för ridvägar, men jag har haft både bra och dåliga och det har aldrig påverkat min motivation.
Motivation får man av många saker. En trevlig stämning, motiverade människor (eller inga människor), lugn och ro, ordning och reda, mm. Det är ju individuellt. Oftast är det trots allt lättast att åstadkomma det i sitt eget stall tror jag. Där man kan välja hur saker ska göra, sin egen ordning, sina egna människor och sin egen rytm.
Kanske kan du prova att flytta hästarna en sommar. Då är det oftast inte så dyrt, du får plats på bete och kan rida och träna på anläggningen. Så får du chans att prova och se om det gör ngn skillnad. Jag har alltid trivts ganska bra i alla stall där jag stått, men det är ett evigt kompromissande och man måste dras med människor av alla sorter. Man är glad sålänge ingen klagar och gnäller över nåt.
Alternativet är att du kanske hittar något nytt som peppar dig. En ny tränare eller kanske en helt ny gren. Gå på ett par clinics.
kan också räcka att du åker ut en gång i veckan med kompisar och t ex rider och badar eller rider någon anlagd ridslinga, eller åka runt på pay and ride/jump/cross osvDet var ett bra tips att kanske ta några månader på sommaren någon annanstans för att få nya ridvägar! Det ska jag klura mera på!
Under sommarhalvåret åker jag också ofta iväg och rider på andra ställen, men nu blir det inte något sådant i veckorna eftersom det är mörkt på kvällarna. Och det blir inte så ofta på helgerna heller när det är underlag som nu på vägar och i skogen, längtar efter ljusare kvällar, snart är vi därkan också räcka att du åker ut en gång i veckan med kompisar och t ex rider och badar eller rider någon anlagd ridslinga, eller åka runt på pay and ride/jump/cross osv
så kan man åka iväg till kompisar som bor en bit bort och snylta på deras ridvägar eller samla gänget och åka iväg längre bort.är det jag försöker göra på sommaren .
mindre jobbigt än att hitta ett stall att stalla in sig på för bara några månader .
Ja den här vintern har inte varit så rolig. Det är blött och kladdigt och allt är grått och trist. En liten ridpaus såna här månader är inte så dumt faktiskt. Rida ska vara roligt.Tack så jättemycket för eran feedback, faktum är att det gjort mig lättare i sinnet. Nu ser jag flera möjligheter än tidigare! Alla är olika och en del älskar att rida i ett ridhus för bra tränare och andra är som jag, som älskar att rida ut och upptäcka världen!
Det som dragit ner mig lite extra mycket den här "vintern"är nog att det nu i januari/februari varit så dåligt underlag, snö på blöta marker. Man bara klafsar fram och får hemska isklumpar i hästskorna trots snösulor och då känns det som om det varat i en evighet, fast det inte är så.
Upplever att jag med stigande ålder tycker att det är lite läbbigt att köra med släp om det är snöslask/halt och mörkt, bekymrade mig inte så mycket för det tidigare om åren, är typ 50 nu.
Upplever att jag med stigande ålder tycker att det är lite läbbigt att köra med släp om det är snöslask/halt och mörkt, bekymrade mig inte så mycket för det tidigare om åren, är typ 50 nu.
Lät bara som att du planerade att stalla in hästen över sommaren ngn annanstans , nu på vintern så åker inte jag iväg om jag inte måste. Ser inte ngn tjusning med att lasta en blöt och obotligt lerig häst, köra en halvtimme i mörker och regn/blåst och sen harva runt i ett dåligt uppljust ridhus i en timme på sagda obotligt leriga häst som dessutom har överenergi och vill följa med alla hästar som lämnar ridhuset i tid och otid..Under sommarhalvåret åker jag också ofta iväg och rider på andra ställen, men nu blir det inte något sådant i veckorna eftersom det är mörkt på kvällarna. Och det blir inte så ofta på helgerna heller när det är underlag som nu på vägar och i skogen, längtar efter ljusare kvällar, snart är vi där