Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Skall mura upp stallet i lecablock men funderar på hur breda block vi skall använda? Tänker då på hur stabil väggen blir samt hur bra...
Svar
8
· Visningar
2 531
E
Anläggning Precis bredvid min mark planerar skogsägaren att avverka. Jag skulle gärna ha mer bete och funderar på att försöka köpa loss ett par hk...
2
Svar
25
· Visningar
14 082
Senast: Equinique
·
Anläggning Om jag bygger om vårt stall så som jag har tänkt (om det visar sej vara möjligt,har inte spånat färdigt ännu) så kommer nästan alla...
Svar
15
· Visningar
2 322
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Eftersom vi bygger nytt stall, har jag nu möjligheten att dra all el inne i väggarna, något som jag först tyckte lät som en bra idé...
Svar
7
· Visningar
5 319
Anläggning För några år sedan köpte jag en mellanstor hästgård, på gården finns också allt man kan behöva för att driva ett lantbruk men det ligger...
Svar
5
· Visningar
4 652
Senast: CK
·
Anläggning Vilket är minimiavståndet (i meter) mellan en djurhållningsgård och en livsmedels”fabrik”? (Tillverkar torrmjölk och chokladpulver)...
Svar
8
· Visningar
1 756
Senast: Ametist
·
E
Anläggning Jag ska hyra ett hus med garage. Garaget är rejält och isolerat och kommer att användas som sadelkammare och uppställningsplats vid...
Svar
8
· Visningar
4 135
Senast: a1agnlju
·
Anläggning förhoppningsvis så blir det nu äntligen av.:laugh: vill gärna att ni bukefalister delar med er av tips och erfarenheter. HIttar några...
Svar
2
· Visningar
1 134
Senast: LJOSSA
·
Anläggning Hur kan man fästa en mjuk duschlist eller liknande på betonggolv? Eller finns det någon annan list som är lämplig att sätta på golvet i...
Svar
11
· Visningar
2 344
Senast: virre05
·
Anläggning Alltså nu är foderbordet bort bilat, men det blev lite väl bra gjort :crazy:. Vi hade tänkt gjuta nytt golv, men nu säger gubben att...
Svar
10
· Visningar
2 886
Senast: gutenviks
·
Anläggning Hade tänkt beställa foderringar förbättre hygien och ekonomi. Har ett halvblodoch en shettis. Finns det någon somprövat att har...
Svar
4
· Visningar
1 452
Senast: Sar
·
B
Anläggning Jag har en kompis som har besvär med sitt kalkade tak i stallet och har bett mig fråga er här på buke. Taket är från tidigare kalkat...
Svar
4
· Visningar
2 598
Senast: Bodil Åslund
·
M
Anläggning Hej! Tänkte starta en tråd där vi kan dela med oss tips på hur man organisera förvaringsutrymmen i stallet/sadelkammaren, hur man...
2
Svar
31
· Visningar
12 094
Senast: Bellapops
·
Anläggning Vi börjar bli rejält slitna av att släpa stolpar och röjd skog på lilla hyrda gården. Jag vet att en traktor är outstanding men det...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
26 587
Anläggning Hur gör ni som har hästarna inne året runt? Vad jag än läser här verkar de som har bädd ha den från att hästarna kommer in från betet...
Svar
1
· Visningar
970
Senast: Ljulius
·
G
Anläggning Nu är det så att jag är extremt nyfiken på hur det är att ha gård. Är det mycket jobb? Är det dyrt? Är det värt det? Ni som har gårdar...
2
Svar
25
· Visningar
4 080
H
Anläggning När är bästa tiden att bespruta för "ogräs" i beteshagarna? Vill ha bort smörblomma, tistlar, klöver (vitklöver och alsikeklöver...
Svar
1
· Visningar
1 199
Senast: hästig
·
Anläggning Kallas de något särskilt? Såna som har vägg längst ner typ halvvägs upp och sedan är det öppet (bordsett från det som håller upp...
Svar
2
· Visningar
1 034
Senast: EmelieR
·
Anläggning Efter att ha läst i rep/bandtråden blir man ju mörkrädd :crazy: Vilket staket tycker ni är det absolut säkraste om ni fick välja helt...
2
Svar
23
· Visningar
2 653
Senast: MaRomer
·
Anläggning Kan man på något sätt slippa undan det? Typ ha dom på bjälkar för flytt eller något? Eller andra förslag?
2
Svar
27
· Visningar
8 872
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar