Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Hur kan man fästa en mjuk duschlist eller liknande på betonggolv? Eller finns det någon annan list som är lämplig att sätta på golvet i...
Svar
11
· Visningar
2 336
Senast: virre05
·
Anläggning Alltså nu är foderbordet bort bilat, men det blev lite väl bra gjort :crazy:. Vi hade tänkt gjuta nytt golv, men nu säger gubben att...
Svar
10
· Visningar
2 881
Senast: gutenviks
·
Anläggning Hade tänkt beställa foderringar förbättre hygien och ekonomi. Har ett halvblodoch en shettis. Finns det någon somprövat att har...
Svar
4
· Visningar
1 449
Senast: Sar
·
B
Anläggning Jag har en kompis som har besvär med sitt kalkade tak i stallet och har bett mig fråga er här på buke. Taket är från tidigare kalkat...
Svar
4
· Visningar
2 586
Senast: Bodil Åslund
·
M
Anläggning Hej! Tänkte starta en tråd där vi kan dela med oss tips på hur man organisera förvaringsutrymmen i stallet/sadelkammaren, hur man...
2
Svar
31
· Visningar
12 078
Senast: Bellapops
·
Anläggning Vi börjar bli rejält slitna av att släpa stolpar och röjd skog på lilla hyrda gården. Jag vet att en traktor är outstanding men det...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
26 487
Anläggning Hur gör ni som har hästarna inne året runt? Vad jag än läser här verkar de som har bädd ha den från att hästarna kommer in från betet...
Svar
1
· Visningar
968
Senast: Ljulius
·
G
Anläggning Nu är det så att jag är extremt nyfiken på hur det är att ha gård. Är det mycket jobb? Är det dyrt? Är det värt det? Ni som har gårdar...
2
Svar
25
· Visningar
4 069
H
Anläggning När är bästa tiden att bespruta för "ogräs" i beteshagarna? Vill ha bort smörblomma, tistlar, klöver (vitklöver och alsikeklöver...
Svar
1
· Visningar
1 197
Senast: hästig
·
Anläggning Kallas de något särskilt? Såna som har vägg längst ner typ halvvägs upp och sedan är det öppet (bordsett från det som håller upp...
Svar
2
· Visningar
1 030
Senast: EmelieR
·
Anläggning Efter att ha läst i rep/bandtråden blir man ju mörkrädd :crazy: Vilket staket tycker ni är det absolut säkraste om ni fick välja helt...
2
Svar
23
· Visningar
2 642
Senast: MaRomer
·
Anläggning Kan man på något sätt slippa undan det? Typ ha dom på bjälkar för flytt eller något? Eller andra förslag?
2
Svar
27
· Visningar
8 810
Senast: pastejja
·
Anläggning Vi har betsämt oss för att istället för att renovera ladugården ska vi riva den och bygga nytt. Nu vill jag veta allt om Lövångers bygg...
Svar
3
· Visningar
1 085
Senast: Waern
·
Anläggning Sambon kom ut i stallet idag när jag höll på att fixa lite. Han märkte att golvet i en av boxarna blivit lite missfärgat av urin (vi har...
Svar
4
· Visningar
2 601
Senast: atmosphere
·
Anläggning Jag spekulerar väldigt löst kring framtiden. Vi bor på min sambos familjegård där jag delar ett pyttelitet stall med sambons...
Svar
11
· Visningar
1 439
Senast: EmelieR
·
B
Anläggning Hur stora marker för hagar och stallar har ni? Jag har hittat ett markområde som ligger på gångavstånd från mig, sugen på att köpa...
Svar
1
· Visningar
929
Senast: FannyN
·
Anläggning Jag fick en snilleblixt igår :angel: Eller ja, en idé iaf. Hö är ju lite svårt att förvara vid fuktigt väder. Hemma (Halland) har vi...
Svar
6
· Visningar
2 486
Senast: Maléne
·
H
Anläggning Är det värkligen tillåtet att ha taggtråd i hästarnas hage? Jag är orolig för i vår hage så är det ungefär 1 meter med taggtråd. Och i...
Svar
14
· Visningar
6 942
Senast: Sammet
·
Anläggning Sitter och tittar i gamla djurskyddsmyndighetens blad ang måttrekomendationer för nybyggnationer. Enligt vad jag kan utläsa där ska...
Svar
14
· Visningar
6 967
Senast: Jaxonmaxon
·
W
Anläggning Äntligen, va ja ha drömt o tänkt o planerat o hoppats i många år! O i oktober dök plötsligt ett billigt ställe upp med alla möjligheter...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 452
Senast: Nemo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp