Sv: Vad har ni på G?
*kl*
Ah, kul tråd
Mitt stall är under ständig renovering, och bli aldrig klart känns det som
Men från att för 3 år sedan varit ett grisstall som inte bivit städat sen det byggdes på 70-talet, med ett decimetertjockt lager av skit och ingrodd halm på golvet, igengrodda fönster, betongfoderrännor, utgödslingsrännor m.m. är det nu ett öppet, ljust och luftigt stall som hästarna stormtrivs i. Till en början byggde vi själva boxar i trä som var tänkta att hålla första året för att sedan bytas ut mot murade sådana, men det har faktiskt inte blivit av då de håller fortfarande.
Detta har jag planerat att göra i år innan hästarna kommer in: (shit, inte så långt kvar
vart tog sommaren vägen?)
*Byta ut några plankor i boxväggarna, samt måla boxarna utvändigt
*Klä och isolera den nya innerväggen vi byggde förra året som delar av stallet från resten av byggnaden som nu agerar potatislager
*Måla ytterdörren samt dörren till foderrummet
*Måla ena väggen som ej hanns med förra året
*Tillverka nya dörrar till boxarna, mest för syns skull då de ej matchar varandra
*Måla alla synliga järnstolpar och järnbalkar som bär upp byggnaden. Är svarta/rostiga idag, ska få sig en omgång med silvrig hammarlack för enkelhetens skull
*Göra/beställa nya galler till fönstrena.
*Göra iordning den nya skötselplatsen som blivit sedan väggen kom upp
*Dra om vattnet, finns nu bara vatten i sadelkammaren, är lite slabbigt att behöva skvätta ner där inne och ha slangar liggandes
*Nya fodertunnor
*Ny radio, IP-klassad byggradio
*Be vår elektriker se över elen
*Ny hage
Och säkert mycket mer... Shit, hur ska jag hinna
Lovar att ta med kameran nästa gång jag tar ett arbetspass i stallet, förra gången kom den med, men inte minneskortet
Om ni har tur finns där även 3 år gama kort där vi mockar grislort i 30-gradig värme