Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Jag har en liten jordbruksfastighet och undrar vad det är för utbyggnader/tillbyggnader/nya byggnader man får sätta upp utan bygglov...
Svar
3
· Visningar
1 330
Senast: dee79
·
S
Anläggning Åh, nu är min paddock snart klar!:banana: Nu funderar jag bara över det här med staket och belysning. Vad har ni för typ av staket...
Svar
5
· Visningar
5 745
Senast: Centaur
·
Anläggning Jag har en box som är 12 kvm (3x4) och tänkte dela den i två mindre åt en shettis och en liten c-ponny. Shettisen kommer att stå...
2
Svar
22
· Visningar
3 693
Senast: vippan
·
Anläggning Hittade några gamla trådar ang ridtält men inget intressant. Troligtvis kommer vi smälla upp ett tält brevid utebanan, ett tält med...
Svar
15
· Visningar
2 648
Senast: Lindsen
·
Anläggning Vad har ni skrivit upp som trivsel regler för just erat stall? Det jag kommit på än så länge är: • Vi lämnar ej saker på...
Svar
16
· Visningar
3 786
Senast: bettysmatte
·
Anläggning Här går nu 5 islandshästar i en hage på ca 1,5 hektar, ungefär två tredjedelar bete och resten skog. De har gått där hela sommaren och...
Svar
9
· Visningar
1 855
Senast: Taefill
·
Anläggning Att leta upp ett hus eller en tomt att bygga villa i bostadsområde verkar ju lätt, det finns ju tusen miljoner sådana träffar. Men om...
2
Svar
26
· Visningar
2 790
C
Anläggning Jag har funderat på några dagar om de skulle vara en bra idé att bygga uteboxar som är mitt i mot varandra. som på bilden. Kanske inte...
2
Svar
32
· Visningar
3 929
Senast: sol_79CAT_end
·
Anläggning Alltså när länsstyrelsen (är väl dom som kollar stallen) kommer och kollar ett stall och det inte är godkänt med t.ex. boxstorlek eller...
Svar
3
· Visningar
1 352
Senast: Fia-Lina
·
Anläggning Ni som har stall/verksamhet och säljer tjänster, hur tycker ni att ni når ut till folk på bäst sätt? Annonsering, på nätet eller i...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: Migo
·
Anläggning Jag behöver lite hjälp av er kunniga bukare:laugh: Vi ska på tisdag titta på en gård, och jag undrar lite hur man ska göra, när man ska...
Svar
7
· Visningar
1 061
Senast: Anna_
·
Anläggning Såhär på sommaren är det säkert flera som passat på att piffa till stallet lite :) Tänkte att vi kunde presentera våra projekt här och...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 483
Senast: aprilia
·
Anläggning Skall mura upp stallet i lecablock men funderar på hur breda block vi skall använda? Tänker då på hur stabil väggen blir samt hur bra...
Svar
8
· Visningar
2 523
E
Anläggning Precis bredvid min mark planerar skogsägaren att avverka. Jag skulle gärna ha mer bete och funderar på att försöka köpa loss ett par hk...
2
Svar
25
· Visningar
13 979
Senast: Equinique
·
Anläggning Om jag bygger om vårt stall så som jag har tänkt (om det visar sej vara möjligt,har inte spånat färdigt ännu) så kommer nästan alla...
Svar
15
· Visningar
2 306
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Eftersom vi bygger nytt stall, har jag nu möjligheten att dra all el inne i väggarna, något som jag först tyckte lät som en bra idé...
Svar
7
· Visningar
5 266
Anläggning För några år sedan köpte jag en mellanstor hästgård, på gården finns också allt man kan behöva för att driva ett lantbruk men det ligger...
Svar
5
· Visningar
4 633
Senast: CK
·
Anläggning Vilket är minimiavståndet (i meter) mellan en djurhållningsgård och en livsmedels”fabrik”? (Tillverkar torrmjölk och chokladpulver)...
Svar
8
· Visningar
1 753
Senast: Ametist
·
E
Anläggning Jag ska hyra ett hus med garage. Garaget är rejält och isolerat och kommer att användas som sadelkammare och uppställningsplats vid...
Svar
8
· Visningar
4 125
Senast: a1agnlju
·
Anläggning förhoppningsvis så blir det nu äntligen av.:laugh: vill gärna att ni bukefalister delar med er av tips och erfarenheter. HIttar några...
Svar
2
· Visningar
1 131
Senast: LJOSSA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp