Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Vi har äntligen fått BYGGLOV för stall på vår tomt! Hurra Hurra Hurra! Aldrig mera kollektivstall...
Svar
8
· Visningar
1 274
Senast: NataliTM
·
Anläggning Min tur att lägga upp ritningar och ställa tusen frågor :D Det är fritt fram att förkasta eller komma med andra förslag om precis allt...
Svar
7
· Visningar
3 149
Senast: __Stilett__
·
Anläggning Tänkte att vi kanske kunde samla våra bästa vintertips i den här tråden! Själv står jag inför att bygga en hemgjord "thermobar" till...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
16 781
Senast: Ljulius
·
J
Anläggning står i valet och kvalet ang taket på vår blivande ligghall. Vad rekomenderar ni för typ av tak?
Svar
17
· Visningar
5 201
Senast: Cyllene
·
Anläggning Någon som har testat en sådan? Ser smidiga ut, men är dom prisvärda?
2 3 4
Svar
74
· Visningar
12 294
Anläggning Jag har köpt en utebox att använda till lösdrift. Men vad 17 ska jag ha för underlag ? Detta är en box som troligtvis ej kommer att...
Svar
14
· Visningar
1 675
Senast: krullidutt
·
L
Anläggning Kollat runt lite om hur en del byggt sina lösdrift, men nån tyckte att till 3 hästar är 100kvm lagom? Då jag ska bygga till 2 hästar...
Svar
15
· Visningar
1 824
Senast: krullidutt
·
Anläggning Håller på att göra iordning stallbacken hemma och har grundat backen ner till stallet och själva planen utanför med bärlager 0-45. Det...
Svar
10
· Visningar
1 869
Senast: cutty
·
Anläggning Hej alla kära bukefalister!! Jag och sambon är i plan att flytta till ny gård som kommer delas med min pappa och hans sambo. Mao ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 610
Senast: Buck
·
Anläggning Hur lång tid har det tagit för er som ansökt om bygglov och förprövning tills ni har kunnat börja bygga. :) Har ansökt om bygglov idag...
Svar
8
· Visningar
1 352
Senast: cowgirl81
·
Anläggning Om du bygger nytt stall så får du inte bygga spiltor där hästen ska stå installad i dom. Däremot får du bygga och ha spiltor i...
Svar
5
· Visningar
1 269
Senast: -moa-
·
Anläggning Blit tvungen att omorganisera lite i stallet och måste nu hitta på en lösning. Utrymmet som vi har att nyttja är en fölbox. Tyvärr är...
Svar
10
· Visningar
2 243
Senast: Yrja
·
Anläggning Om man har en tvättmaskin i stallet för schabrak/täcken o dylikt, var bör man då placera den ur brandsäkerhetssynpunkt? I en egen skild...
Svar
8
· Visningar
1 844
Anläggning Hej alla duktiga stallplanerare :laugh: Vi håller på och färdigställa vårt hus och efter det blir det till med stallet :d Vi har...
Svar
3
· Visningar
6 751
Senast: LadyLusifer
·
Anläggning Hej, jag har börjat fått upp ögonen för just lösdriftar då min unghäst trivs jätte bra på lösdrift, och vi letar hus nu med mark för att...
Svar
12
· Visningar
4 039
Senast: aida
·
Anläggning Hej. Har har bytt stall och står för första gången på torvbädd. När vi fick boxen hade inte den som stod där tidigare mockat ur. Dett...
Svar
15
· Visningar
3 617
Senast: CeciliaT
·
S
Anläggning För vissa innebär kallhyra endast box, för andra innebär kallhyra även att elen och gödselhantering ingår.... Om ni ska hyra in er...
Svar
13
· Visningar
4 340
Senast: Anna_pann
·
J
Anläggning Hur hittar man stallplats egentligen? Har alltid haft kontakter men nu ska jag flytta till ny stad där jag varken hittar eller känner...
Svar
11
· Visningar
3 860
Senast: pinky
·
Anläggning satt och lekte med tanken idag. om en allergisk person skulle skaffa en "allergihäst" måste man ju ha ett allergivänligt stall att...
Svar
9
· Visningar
2 054
Senast: Tacitus
·
Anläggning Går det att ha hästar ståendes på box med ett trägolvsunderlag?:confused:
Svar
15
· Visningar
2 204
Senast: sinner
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa råttgiftet?
  • Vad gör vi? Del CCIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp