Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Har en liten ridbana med bra underarbete men som förra ägaren av oförstånd lagt ut en blandning med bl a en mängd småsten på (från...
Svar
10
· Visningar
2 705
Senast: acj
·
R
Ekonomi & Juridik Är det någon som provat någon form av app eller liknande webbaserat för att hålla iordning på stallschemat? Som det är nu sitter...
Svar
15
· Visningar
3 405
Senast: lewellyn
·
F
Anläggning Går det att blanda exempelvis sand och sågspån till underlag i ett ridhus? Inget hus för verksamhet utan litet privat. Något som binder...
Svar
8
· Visningar
7 113
Senast: Fredag
·
Ekonomi & Juridik När ni köpt häst har ni tagit hästen på prov? I så fall hur länge? Vi går i hästköptankar och funderar på en provtid på en månad. Lägger...
Svar
15
· Visningar
2 421
Senast: axel
·
Hästmänniskan Har alltid haft en speciell kärlek till stilen, förstår inte varför jag inte börjat tidigare... är det för sent att börja nu om man vill...
Svar
4
· Visningar
1 346
Senast: lewellyn
·
Ekonomi & Juridik Jag har en fråga om moms på köp av häst. Jag har hittat en jättefin häst som säljaren vill ha 30.000 kr + moms för (de har eget...
2 3
Svar
51
· Visningar
12 994
Senast: Myelin
·
Hästmänniskan Jag är i situationen att jag med största sannolikhet kommer att ta bort min häst inom kort (om inga mirakel sker och hon blir radikalt...
Svar
11
· Visningar
2 338
Senast: Blueberry
·
Ekonomi & Juridik Kort och gott verkar jag ju ha en vänskapskrets med alla möjliga typer, frågan är väl hur jag är själv? hehe helt dum i huvudet kanske ...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 546
Senast: Lillypilly
·
Ekonomi & Juridik Hjälp, jag behöver lite input från er trevliga bukare som är hästkunniga här. Sätt er in i scenariot och besvara frågan. Tack så mycket...
Svar
14
· Visningar
2 738
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Jag blir så frustrerad! :cry: Jag har blivit inblandad i ridskolan där min häst står. Har fått ta över fyra ponnygrupper och rycker in...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
15 879
Senast: Hæst
·
Anläggning Finns det något sätt att kolla upp om ett inackoderingsstall har ett §16tillstånd. De hyr ut plats för långt fler hästar än 4. Ordningen...
Svar
19
· Visningar
3 560
Senast: Alexandra_W
·
Anläggning Vi bygger stall med fyra boxar från grunden och jag tänkte att det kunde vara roligt att dela och diskutera. Det är ett kallstall...
Svar
1
· Visningar
3 801
Senast: fejt
·
Hästmänniskan Har fått ett erbjuden att ta över ett travsto. Har ridit "in" henne för två årsen. Nu har hon gått som avelsmärr efter hon blev inriden...
Svar
11
· Visningar
1 938
Senast: Bejbie
·
Anläggning Hej! För det första vet jag inte om tråden ligger rätt. . Sen så kanske detta är en liten dum fråga men måste få svar. . . Om man...
Svar
3
· Visningar
1 005
Senast: Lena_B
·
Ekonomi & Juridik Hej jag vill gärna veta hur mycket det kostar att ha b ponny eller kanske c ponny för er? Så skulle ni kunna skriva typ en mall med...
Svar
8
· Visningar
1 971
Senast: fjordtokan
·
O
Hästmänniskan Jag är lite allergisk mot hästar, rider och har ett eget stall med 4 hästar. När jag vart i stallet lite mer än ca 20 min så börjar...
Svar
19
· Visningar
2 273
Senast: Yttik
·
Svar
0
· Visningar
252
Hästmänniskan Jag går i tankar på att starta upp en verksamhet. Jag är inte intresserad av att arbeta med inridning/hästskötsel utan skulle vilja...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 889
Senast: KungTulle
·
N
Ekonomi & Juridik Lösdrift där fri tillgång på hö/hösilage, vatten, ligghall då inte betestillväxt sker, hage och plats för utrustning ska ingå. Hästen...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 982

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp