Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var p.g.a att hon inte pratade med mig om flytten. Det stod i SAMRÅD med ägaren.
Skitsamma, ska hö/hösilage ingå så ska det också göra det. PUNKT!
Sen så finns det ju alltid en risk för fång när dom äter gräs därav att jag föredrar hö/hösilage.
Är du helt blåst i huvudet eller?
Det SKA ingå och det ska vara fräscht.
innan
Lösdrift där fri tillgång på hö/hösilage, vatten, ligghall då inte betestillväxt sker, hage och plats för utrustning ska ingå.
hästen flyttades i samband med uppsägning av kontraktet till en annan hage än den gått tidigare, dock med likvärdiga mått och tillgång till gräs/skugga(?)
nu
Hästen ska tydligen stå endast i en hage under uppsägningsmånaden med endast vatten och platsen för utrustningen (grovfodret är borta helt)
Är du helt blåst i huvudet eller?
Det SKA ingå och det ska vara fräscht.
kl
Jag kanske har missuppfattat, men om det är så att TS betalar X antal kronor för vissa saker, men helt plötsligt inte får det, så förstår jag varför man blir arg.
Jag betalar ex ca 1800 för lösdrift, inkl vatten, fri tillgång på grovfoder, etc etc. På sommaren betalar jag endast runt 700 kr för betet varje månad. Det är samma stallägare som har betet och lösdriften. Så ja, det hade känts jäkligt surt att få betala 1800 spänn för ett bete varje månad.
Jag hade dock inte begärt att öppna en bal för att ge min häst ensilage om gräset räcker, men jag hade nog velat betala något mindre eftersom jag inte utnyttjar ligghall, underlaget därinne, ensilage, etc längre.
Som jag förstår det har hästen nu bete istället för lösdrift (utan gräs) med bal (hö eller silage). Du vill hellre att hästen INTE ska gå på gräs, utan att den ska stå i rasthage utan gräs men med balat grovfoder. Eller?