Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Jättekul. Nu skall stället jag stå på förvandlas (tillfälligt?) till ridskolan. Han som hyr anläggningen har två anläggningar i stan...
2
Svar
36
· Visningar
5 112
Senast: Magica
·
Hästmänniskan Har haft egna hästar i över trettio år. För två år sedan fick jag ta bort min halvblodsvalack som jag hade i 17 år. Sedan dess har jag...
Svar
4
· Visningar
1 469
Senast: Luff
·
Ekonomi & Juridik vad händer om en dikesränsare kört ner ett staket?? sambon kom nyss hem och berättade att vårat staket i den äldre paddoken som nu...
Svar
10
· Visningar
1 933
Senast: Kallebus
·
Ekonomi & Juridik Jag är helt nollad på hur man startar eller driver ett föreetag och måste få ställa några frågor till er som kan. Jag har en produkt...
Svar
4
· Visningar
1 124
Senast: Masse
·
Anläggning Vad är det normala avståndet om det inte är någon naturlig avskiljning vid tomtgränsen? I vårt fall en äng där hälften är grannens och...
Svar
2
· Visningar
1 384
Senast: Miaa
·
Hästmänniskan Jag har gått ner rätt mycket i vikt (men absolut inte underviktig) och den senaste tiden har jag fått ont i sittbenen när jag ridit min...
Svar
15
· Visningar
1 949
Senast: Gimlan
·
Ekonomi & Juridik Hoppas detta har hamnat rätt. Jag ska nästa vecka till ett försäljningstall och kolla på hästar. Ålder 2-3 åringar. Kanske...
2
Svar
25
· Visningar
5 047
Senast: Ljuni
·
Ekonomi & Juridik Jag står på en anläggning och hyr box av ett företag. Jag har två månaders uppsägning och sade upp min stallplats i förgår då det inte...
Svar
8
· Visningar
2 751
Senast: tuaphua
·
T
Anläggning Vi har möjlighet att köpa tomten bredvid våran och har funderingar på om det skulle vara möjligt att ha hästar där i framtiden. Tomten...
Svar
17
· Visningar
4 584
Senast: Trissa
·
Hästmänniskan Vill nog igentligen bara skriva av mig lite... Men har verkligen tröttnat på "hästletar människor". Eller vad man skall kalla dem...
2
Svar
27
· Visningar
4 026
Senast: Ottilia
·
Gnägg Thee Fifth Element, "Fille" När han blir champion på Riks 2012
Svar
0
· Visningar
170
Senast: SiZo
·
Ekonomi & Juridik Så till ett problem. Behöver lite utomstående åsikter... Har en 4-årig halvblodsvalack, snäll och allt. välutbildad och följer...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: pulkaskurk
·
Hästmänniskan Vad kräver ni av andra som får rida era hästar? Har en tjej som inte är så duktig som får rida min stabila gamla tävlingshäst. Jag ger...
2
Svar
39
· Visningar
6 949
Senast: Mia_R
·
Anläggning Tänkte att det säkert finns någon här på buke som kan hjälpa mig. Vi köpte 2010 en ny hästgård som vi flyttade till, vi la ner mycket...
Svar
9
· Visningar
2 438
Senast: Inte_Ung
·
Gnägg Det här är stallet i Indien som det såg ut 2011.
Svar
0
· Visningar
161
Senast: jeah
·
Ekonomi & Juridik Hejsan! Jag ska få hem en häst på foder, men min fundering är vem som ska stå för transporten och betalningen av den. Vad tycker ni...
Svar
10
· Visningar
1 437
Senast: Seabaz
·
Ekonomi & Juridik En liten fundering. När jag som privatperson säljer en häst är det jag som ansvarar för att uppgifterna som lämnas om hästen är rätt...
Svar
8
· Visningar
1 787
Gnägg Viking å jag tränar för Anneli Andersson
Svar
0
· Visningar
116
Senast: Zkold
·
Ekonomi & Juridik Inför kommande hästköpet vill jag gärna vara med vid besiktningen (klinikbesiktning). Dock verkar det som att säljaren tycker att jag är...
2
Svar
30
· Visningar
5 199
Senast: Sockerbit
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har ett "problem". Jag har min c-ponny inhyrd på lösdrift, vi kommer i höst/vinter ha begränsad fri tillgång på hösilage och...
2
Svar
20
· Visningar
4 011
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp