Tröttnat...

Sv: Tröttnat...

Jag köper mina hästar först och tittar på de sen :angel:

Känner igen mig själv där ;) Båda hästar som står här hemma, fick jag hemkörda till stallet utan att ha sett dem före :angel: Köpte jag grisen i säcken? Nope! Bättre hästar kunde jag inte ha hittat! Helt underbara båda två, jättesnälla, härliga personligheter och vi har alltid kommit jättebra överens! :D
 
Senast ändrad:
Sv: Tröttnat...

Haha ni som "köper först, tittar sen", importerar ni eller hur gör ni? :D
man kanske skulle börja göra likadant menar jag ^^
 
Sv: Tröttnat...

Åh ungefär liknande som min kompis var med om.
De åkte 40 mil för att titta på häst, den hästen hon var intresserad av hade just opererat bort en vargtand och kunde inte ridas med bett bara hack, men de hade ju en massa hästar till salu....jaha, okej sa kompisen. Då pekade de ut mot en hage och sa där, ni kanske kan gå ut och hämta där. Det var galet lerigt och de som sålde hade ju fel skor på sig. Min kompis och hennes tränare fick allafall med sig några hästar in. Dock var de inte ridna på 3 veckor eftersom de kom mitt i vintervilan, desutom hästar modell yngre och den vanliga ryttare var inte där och ingen på gården ville rida dem. De åkte därifrån utan häst. Otroligt dåligt bemötande. OM de bara hade bett min kompis väta ett par veckor tills vargtanden var läkt och de andra var igång så hade det sett helt annorlunda ut
 
Sv: Tröttnat...

Haha ni som "köper först, tittar sen", importerar ni eller hur gör ni? :D
man kanske skulle börja göra likadant menar jag ^^

Min som jag köpte osedd i somras hade jag en vän som först kollade och besiktade (hon är veterinär). Hästen hade gjort ett väldigt bra treårstest i våras, har kalasstam och jag har dessutom redan hans helsyster. Så det var inte svårt att ta honom osedd:). Är verkligen supernöjd med honom!

9237_4248838751118_1267644482_n.jpg
 
Sv: Tröttnat...

Ta tillbaka ordningen? vet inte riktigt vad du menar med det..:crazy:
men...

vart finns att hålla sitt ord? tillit?
att låta säljare sitta och vänta? i stall, eller hemma tycker inte jag är okej någonstans?
Kanske är okej för någon annan, men när man gång på gång blir "blåst" på sin tid, tröttnar man, ialla fall jag.

jag har aldrig ringt på någon häst, bokat tid o sen "skitit" i att dyka upp eller höra av mig. Men samhället är förslappat, eller för många drömmare som säger sig "leta" häst...:cool:

Ta alltid telefonnummer till den som ska komma och kolla.
Dagen innan hör du av dig för att säkerställa med spekulanten att denne kommer.
När jag själv letat häst så har jag alltid ringt säljaren dagen innan för att spika tiden vi har sagt.
Det är himla irriterande att sitta och vänta en timme på säljaren för att denne är försenas.
Visst saker kan hända..

Men jag håller med dig!
Det är värdelöst med folk som bara skiter i att höra av sig!
 
Sv: Tröttnat...

KL
Ett bra sätt att undvika sånna här tråkigheter är att komma överens om att man messar innan man kör varpå den andra bekräftar. Har besparat mig både tid & pengar iaf.
 
Sv: Tröttnat...

Ja, den gången jag åkte närapå 50 mil för att titta på hästar så pratade jag med säljaren dagen innan, ringde och smsade när jag sen kom till karlskrona för det var då han skulle ge mig ytterligare vägbeskrivning. Fy satan vad arg och irriterad jag var... ville dessutom väldigt gärna titta på flera av hans föl (uppenbarligen var jag väldigt intresserad eftersom jag åkte från sthlm) och försökte t.o.m. se om jag kunde komma morgonen efter för jag och sambon sov över i karlskrona. Så man kan försöka men man måste nog alltid vara beredd på att människor skiter i att höra av sig.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 381
Relationer Har haft lite otur när jag träffat killar, eller är kanske fel på mig. Då killar oftast tappar intresset och vill inte ses mer än några...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 766
Senast: Myzan87
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 082
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 161
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp