Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Jag har inget gjutet golv i min lösdrift, utan hästarna står direkt på marken. Det är ett lager sten överst, sedan matjord. Nu...
Svar
18
· Visningar
7 628
Senast: Elin_B
·
Hästmänniskan Jag har efter månader av letande (gäller Foderhäst) äntligen hittat två som skulle passa där både jag och hästen troligtvis om inget...
Svar
17
· Visningar
1 669
Hästmänniskan Hej på er! Jag lever med överrörliga leder som gör att jag inte kan rida längre. Mina höftleder trivs inte med att sitta på en häst. Har...
Svar
7
· Visningar
1 433
Gnägg Nu är det två veckor sedan min bästa vän fick somna in. Några av er kanske har följt vår kamp med hennes ben och hovar, tillslut så blev...
Svar
6
· Visningar
973
Gnägg avtryck efter Lewa
Svar
0
· Visningar
121
Senast: Lill76
·
Svar
0
· Visningar
137
Senast: Lill76
·
Ekonomi & Juridik Efter lite eftersökningar på internet behöver jag få hjälp att bringa klarhet i bör/skall registrera min importerade ponny i Sverige...
Svar
5
· Visningar
1 878
Senast: Masse
·
Anläggning Det här har kommit upp som diskussion ett flertal gånger bland mig och hästfolk jag umgås med. Större anläggningar är inte intressant i...
Svar
19
· Visningar
1 933
Hästmänniskan Ska börja ta privatlektioner till höstterminen är det tänkt,men hur ofta/sällan rider ni privatlektioner? Jag hade helst velat rida en...
2
Svar
27
· Visningar
3 258
Senast: akleja
·
Gnägg Någon här som gör det och vet om det fungerar, liksom rent praktiskt, tidsmässigt, orkar man och får man ut något av det? Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 902
Senast: Squie
·
Gnägg Hur fungerar det med gotlandsrussen på Gotland när det gäller ägare och allt det där, hagar, stall(?) går dom i hagar? Eller är det bara...
Svar
1
· Visningar
1 849
Senast: Bluefish
·
Hästmänniskan Hej, behöver man tänka på något särskilt innan man köper en skadad häst? Liten fundering bara då jag funderar på att köpa min skadade...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 702
Senast: Billy
·
Gnägg Ja, hur blev det ni? Alltså hur hittade ni eran häst och varför valde ni just den hästen? Hittade ni den på blocket, hästnet? Eller...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 314
Senast: tindra
·
Gnägg Hej jag skulle vilja ha lite förslag på smeknamn på min nya häst. Den heter Eternal Playboy och kallas för Boyen. Men vill ha nåt...
Svar
12
· Visningar
800
Senast: Mimmi
·
Hästmänniskan Hej! Vet inte om tråden ligger rätt. Har letat medryttarhäst i snart ett år och har tröttnat på att leta nu. Kollat på hästnet, blocket...
2
Svar
33
· Visningar
3 400
Senast: Bufera
·
Hästmänniskan Av rent intresse spanar jag lite hur folk resonerar kring pris i förhållande till häst. Tänk dig att du äger hästen jag beskriver...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 772
Senast: kryddelydd
·
Anläggning Klurar på hur man i det långa loppet ska ordna upp gården... Vilka mått ska man ha på en skötselplats? Hur bred bör gången framför...
2
Svar
29
· Visningar
8 082
Senast: DarkInNight
·
Hästmänniskan Ja som rubriken lyder...Håller nu på att leta efter en ny talang eller iallafall ett nytt hjärta:) Hittar en fin häst för bra peng...
Svar
15
· Visningar
2 335
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Hej. Hoppas att kloka Bukare kan komma med bra råd. Sålde våran 2-åring i feb.på avbetalning, allt var lugnt fram tills för någon dag...
Svar
16
· Visningar
1 643
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Hej! Måste få skriva av mig.. /
Svar
2
· Visningar
846
Senast: Meggan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • FÅRtråden
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Provridning
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

Tillbaka
Upp