Hur hittade ni era medryttarhästar?

Jag hittade min medryttarponny via en annons i tidningen. Sedan visade det sig att ponnyn ägdes av en bekant till mina syskon, så jag visste vem hon var. Åkte och kollade på hästen, provred ett par dagar senare och blev sen medryttare på hästen i hela 8 år, tills hon togs bort i somras. Hon var precis den typen av häst jag trivs bäst med, och nu när jag börjat leta egen häst förstår jag verkligen vilken lyckoträff hon var..
 
Alla mina medryttarhästar har jag fått genom kontakter.

Den första bodde hos bekanta till mina föräldrar och jag brukade hänga där med mina kompisar och ta hand om deras shettisar som jag var för stor för och snegla lite på nordsvensken som jag var för liten för. Sen flyttade det in en fjording och efter lite hjälp av de som ägde stallet så lyckades jag få rida hästen några gånger i veckan.

Sen hade jag parallelt med fjordingen en egen häst som dock gick på ridskola 5 dagar i veckan.

Sen när jag fick ta bort min häst så fick jag erbjudande om att rida stora nordsvensken, och det gjorde jag ett tag men han var så outbildad så jag tröttnade.

Min nuvarande medryttarhäst fick jag genom att jag träffade en tjej i stallet och vi fick fin kontakt och jag började prata om att jag inte trivdes riktigt med nordsvensken och hon berättade att hon behövde hjälp med sin häst. Än så länge funkar det bra även om det inte har gått så lång tid sen jag blev medryttare.
 
Jag har fått alla via kontakter, oftast har någon i stallet frågat :)
I höstas när jag tog bort min häst så frågade samtliga andra hästägare om jag ville rida deras häst :) nu rider jag 4 av dem rider jag nu.
 
Min medryttare hade satt in en jättetrevlig annons som beskrev henne, vad hon kunde och vad hon ville med sitt medryttarskap.
Jag som hästägare är rätt less på märkliga människor som vill bli medryttare, så jag orkar inte annonsera utan jag letar hellre annonser och kontaktar de som verkar passa mig.
Det är säkert olika, men för mig är det viktigt med en välskriven och utförlig annons. Om man har varit noga med en annons finns det goda chanser att man kommer vara noga med min häst. Orkar man inte ens göra en bra annons så tänker jag att man antagligen inte är tillräckligt intresserad och seriös för mina behov.
 
Dom flesta har jag hittat via kontakter t.ex föräldrarnas vänner, mina vänner och ridit lite hästar åt tränaren.
Annars har jag faktiskt åkt runt till olika gårdar och frågat personligen om ägarna behöver hjälp. Det finns många som egentligen behöver hjälp men som inte annonserar om det. På så sätt får man dessutom möjligheten att träffa både ägare och häst på plats
 
Jag har hittat alla mina medryttarhästar genom annonser, mest genom hastnet. Tänk på att formulera dig tydligt och seriöst! Har fungerat bra för de mesta :) just nu är jag utan men har kontakt med en trevlig ägare och träffat hennes häst så kommer troligen bli medryttare igen snart!
 
Mina medryttare har tillkommit genom kontakter.
De som kommer genom kontakter har varit de överlägset bästa medryttarna.
Just nu har jag två kanon tjejer som jag bara älskar :love:

Så prata med vänner och bekanta och hör om de inte kan hjälpa dig att finna en trevlig medryttarhäst :)
Jag har annonserat efter medryttare två gånger och fick bara massor med konstiga svar så jag tror det är få seriösa hästägare som sätter ut annons.
Då tror jag att det är bättre att du lägger ut en egen annons som beskriver dig väl, vad du kan och vad du söker och gärna flera trevliga ridbilder så hästägaren får en bra bild av dig.
 
Jag hittade min första medryttarhäst på medryttare.nu. Tittade bara på den och han var så trevlig att handskas med att jag var medryttare i ett år ungefär. Tyvärr var han inte jättebra inriden så den biten fungerade sådär. Och efter ett knappt år bytte ägaren häst och jag gick verkligen inte ihop med den nya.

Nu har jag fått erbjudande om att vara medryttare på min lektionshäst (det är en privathäst) som jag ridit en gång i veckan i ett och ett halvt år. Vi får se hur jag gör, man ska ju ha tid också.
 
Min medryttare hade satt in en jättetrevlig annons som beskrev henne, vad hon kunde och vad hon ville med sitt medryttarskap.
Jag som hästägare är rätt less på märkliga människor som vill bli medryttare, så jag orkar inte annonsera utan jag letar hellre annonser och kontaktar de som verkar passa mig.
Det är säkert olika, men för mig är det viktigt med en välskriven och utförlig annons. Om man har varit noga med en annons finns det goda chanser att man kommer vara noga med min häst. Orkar man inte ens göra en bra annons så tänker jag att man antagligen inte är tillräckligt intresserad och seriös för mina behov.
Så gjorde jag, la upp en utförlig annons om mig på medryttare.nu och hästägaren hittade mig :love:
 
Min första hittade jag på blocket, men när den blev skadad och inte gick att rida mer skrev min mor på FB att jag sökte en ponny att rida. Nästa gång skrev jag på någon häst sida på FB, där jag berättade att det inte var så jätteviktigt för mig att rida bara jag fick vara bland hästarna. Då hittade jag en liten b-ponny som jag ridit in. Idag 2 år efter är jag fortfarande kvar i detta lilla stallet på 5 hästar och jag får rida 3 utav dom hästarna när jag vill och 1 om jag bara frågar.
 
Jag hittade också min medryttarhäst på hastnet, finns ju faktiskt en uppsjö av annonser där!
Har kikat en del på både hastnet, blocket och medryttare.nu i olika omgångar mest för att se vad som finns och inte riktigt hittat något som passat. Nu blev det dock alldeles rätt och det fungerar än så länge kanon mellan mig, hästägare och häst :)
 
Första hästarna genom kontakter, sen de andra genom hastnet och någon via blocket.
Hästen jag har nu hitta jag genom blocket, en suddig bild på en fux som såg ranglig ut. Hittade min stjärna med bästa ägaren som låter mig rida så mycket som möjligt och göra nästan vad jag vill =D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 640
Senast: Blyger
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 872
Senast: Strandad
·
  • Artikel
Radannons Hej! Någon som har bra koll på vad som finns för stallplatser nära Klippan, Åstorp, Munka-Ljungby, Ängelholm, Hyllinge? Jag flyttar...
Svar
0
· Visningar
1 057
Senast: Rikke
·
IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
501
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp